اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تمام انتقادها را رد می‌کند

شورای برون‌مرزی مسئول اعزام نشدن شهسواری است / حذف آرام کردستانی‌ها در فدراسیون

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ایران با انکار نقش این نهاد در اعزام نشدن بانوی المپیکی پینگ‌پنگ ایران به رقابت‌های آسیایی می‌گوید: مسئولیت اعزام نشدن ندا شهسواری بر عهده شورای برون‌مرزی است.

شورای برون‌مرزی مسئول اعزام نشدن شهسواری است / حذف آرام کردستانی‌ها در فدراسیون

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، چند صباحی است که ورزش تنیس روی میز به مانند بیشتر رشته‌های ورزشی دیگر ایران درگیر حاشیه‌ها است.

حضور محمد زارع‌پور رئیس فدراسیون این رشته در استان کردستان به بهانه مراسم تودیع رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید هیئت این استان فرصتی شد تا خبرنگار ورزشی فارس با وی پیرامون این حواشی که برخی از آنها نیز مختص پینگ‌پنگ کردستان است به گفت‌وگو بنشیند.

وی در این مصاحبه مسئولیت اعزام نشدن شهسواری بهترین پینگ‌پنگ‌باز کنونی کشور به رقابت‌های آسیایی را مستقیما متوجه شورای برون‌مرزی می‌کند.

زارع‌پور همچنین در خصوص حذف تدریجی فعالان تنیس روی میز کردستان در فدراسیون با رد واژه "حذف" این اقدامات را در چارچوب ضوابط و مقررات عنوان می‌کند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در سنندج با گلایه از پرسش‌های فارس می‌گوید: اگر می‌دانستم می‌خواهید این سوالات را بپرسید به کردستان نمی‌آمدم!

فارس: آقای زارع‌پور علت واقعی عدم اعزام ندا شهسواری به مسابقات آسیایی هنگ‌کنگ چه بود، به نظر می‌رسد وزارت و فدراسیون در این قضیه مسئولیت را گردن یکدیگر می‌اندازند.

مسئولیت در این زمینه با شورای برون‌مرزی است و ما تابع آنها هستیم. هر تصمیمی بگیرند ما مکلف به پذیرش هستیم.

برای اخذ ویزای کشورهایی که ایران در آنجا سفارتخانه ندارد، زمانی حداقل 70 روزه نیاز است. البته ما مدارک خود را سه ماه پیش از رقابت‌ها تحویل دادیم.

شورای برون‌مرزی در خصوص اینکه باید الزاما مربی همراه ورزشکاران باشد صحبتی با فدراسیون انجام نداده بود و سال‌های قبل ندا شهسواری بدون همراه داشتن مربی خانم به مسابقات مختلف اعزام شده بود.

وزارت ورزش هم 10 روز پیش از شروع رقابت‌ها به ما اعلام کرد بدون همراه داشتن مربی زن، اعزام ندا شهسواری به مسابقات منتفی است که با توجه به این مدت زمان اندک باقی مانده تا شروع رقابت‌ها دیگر امکان اخذ ویزا وجود نداشت.

فارس: قرار است در مسابقات بین‌المللی آینده هم باز این رویه تکرار شود؟

خیر، شهسواری روز 12 اردیبهشت به همراه مربی خود خانم لیموچی به اردوی تدارکاتی مجارستان اعزام می‌شود و از آنجا راهی مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه خواهد شد.

ضمن اینکه شما به آمار اعزام‌های ما نگاه کنید. در سال 91، 43 مورد اعزام برون‌مرزی توسط فدراسیون تنیس روی میز صورت گرفت در حالی که برخی فدراسیون‌ها بیشتر از 8 اعزام هم نداشته‌اند.

فارس: قبول کنید اعزام شدن یا نشدن کسی مثل ندا شهسواری بیشتر در چشم است؟

نه، پیش از المپیک که تیم ملی زنان کشور چندان مطرح نبود. در سال 2010 تیم بانوان در رده 96 جهان قرار داشت اما هم‌اکنون در رتبه 57 است. رنکینگ شهسواری در گذشته بالای 800 بود که الان به 468 رسیده است واینکه بخش عمده‌ای از آن حاصل کار فدراسیون بوده است.

بعد از المپیک اعزام‌های برون‌مرزی به دلیل مشکلات مالی کم شده است و خود وزارت ورزش هم چون پول ندارد حتی به ادارات کل ورزش هم اعتباری تخصیص نداده است.

فارس: سال گذشته تیم‌های الف و ب نوجوانان به کشور عراق اعزام شدند. شما به تیم الف که بیشتر آنها ورزشکاران تهرانی بودند دلار دادید اما به تیم ب که متشکل از بازیکنان کردستان بود این دلارها تعلق نگرفت، علت چه بود؟

آن زمان دبیر وقت فدراسیون "عمیدی" گفت صفر تا صد هزینه‌های تیم را استانداری کردستان متقبل شده است و حتی استانداری مراسم تقدیر و تشکر نیز برگزار کرد و صورت پاداش را هم به فدراسیون ارائه کرد.

اگر به بازیکنان پرداخت نشده است مسئولین استان باید پاسخگو باشند و مشکل استانی است.

فارس: شما، فرشید کوکبی از زحمتکشان پینگ‌پنگ کردستان را که منشأ خدمات در کمیته آموزش فدراسیون بود برکنار کردید، مشکلتان با وی چه بود؟

با هیچ کس مشکلی نداریم. اما یک سری ضوابط و مقررات داریم که همگان باید به آن پایبند باشند.

قرار بود آقای کوکبی در خصوص طرح زیر 12 سال یکسری ارتباطات برای ما برقرار کنند و در واقع رابط فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی تنیس روی میز باشند اما این کار را نکرد و ما هم وی را حذف کردیم.

نکته‌ای را متذکر شوم و آن اینکه هر کس در هر استانی قصد فعالیت دارد باید این کار را زیر نظر هیئت انجام دهد و حتی منصوب شدن اشخاص در فدراسیون نیز با تأیید هیئت است.

فارس: در خصوص حذف عمیدی دبیر فدراسیون و دیگر فعال پینگ‌پنگ کردستان چطور؟

دلیل حذف وی عدم موافقت وزارت ورزش با مأموریت او بود. در تاریخ 24 اسفند 90 مدیرکل اداری وزارت رسما اعلام کرد که با سفر عمیدی مخالفت شده است.

خود وزارت ورزش باید برای وی حکم بزند و لابد دلایلی داشته که این کار را انجام نداده‌اند.

عمیدی به من گفت دیگر نمی‌خواهم در فدراسیون به عنوان دبیر فعالیت کنم و قصد کار در کمیته آموزش را دارم. من هم به او اعلام کردم که وقتی دبیر نباشی و نخواهی در آن سمت با من کار کنی پس در کمیته آموزش هم نمی‌توانی فعالیت کنی!

فارس: فکر می‌کنم مباحثتان را به صورت کلی بیان کردید و یکطرفه به قاضی می‌روید، به نظر می‌رسد اختلاف شما و هیئت کردستان فراتر از اینها باشد.

شما اینگونه برداشت کنید.انتظار من این نبود که سوالات گذشته را بپرسید و گرنه به این استان نمی‌آمدم(!؟)

------------------------------

مصاحبه از: کیوان قاسمی

------------------------------

انتهای پیام/79012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول