اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان قم:

سپاه قوی‌ترین نهاد فرهنگی کشور است

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) گفت: سپاه پاسداران قوی‌ترین نهاد فرهنگی کشور بوده و با راه‌اندازی بسیج و تاسیس دانشگاه‌ توانسته است در این مسیر به خوبی گام بردارد.

سپاه قوی‌ترین نهاد فرهنگی کشور است

سردار مهدی مهدوی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به حضور گسترده سپاه در عرصه‌های نظامی، امنیتی و علمی کشور اظهار کرد: در حوزه نظامی سپاه پاسداران توانسته است در طول سال‌های پس از انقلاب تهدیدات دشمنان را به صورت منسجم و هماهنگ با سایر قوای مسلح کشور دفع کرده و به عنوان بازوی توانمند نظام در عرصه‌هایی چون جنگ تحمیلی بدرخشد.

وی افزود: مقابله با آشوب‌های داخلی به ویژه در مناطق مرزی در اوایل انقلاب و تامین امنیت شخصیت‌ها از دیگر وظایف سپاه در طول این سال‌ها بوده و فعالیت گسترده این نهاد مقدس موجب افزایش اقتدار نظام شده است.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با بیان اینکه نظام اسلامی نیازمند پیشرفت در عرصه‌های علم و فناوری است گفت: سپاه پاسداران به دلیل وظیفه ذاتی خود که حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است در این حوزه هم وارد شده و با طراحی و تولید انواع تسلیحات دفاعی و کار در دیگر عرصه‌های پژوهشی و علمی، ایران اسلامی را در رسیدن به قله‌های دانش یاری کرده است.

وی ساخت انواع موشک، خودروهای زرهی، ناوچه، بالگرد و سکوهای پرتاب را گوشه‌ای از توانمندی‌های دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز سپاه قادر است سامانه‌های راداری و تجهیزات نبرد الکترونیک را در داخل کشور طراحی و تولید کند و از این نظر وابستگی ایران به کشورهای خارجی را برطرف سازد.

مهدوی‌نژاد عنوان داشت: سازندگی عرصه دیگری است که سپاه پاسداران به منظور صیانت از استقلال کشور وارد آن شده و توانسته است در سال‌های پس از جنگ نقش مهمی در عمران و آبادانی ایران اسلامی داشته باشد.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با بیان اینکه واحدهای مهندسی سپاه تجربه خوبی در ساخت انواع سازه‌ها در طول دوران دفاع مقدس داشته‌اند گفت: امروز همان تجربه‌ها به کمک نیروهای مخلص سپاه و مهندسان این نهاد آمده و نتیجه آن در پروژه‌هایی چون سدهای گتوند و کرخه و اسکله‌های جنوب کشور و نیز فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تبلور یافته است.

وی با تاکید بر ترویج گفتمان اسلام و انقلاب به عنوان اصلی‌ترین وظیفه سپاه بیان داشت: توسعه کمی و کیفی بسیج در سال‌های جنگ و پس از آن در همین راستا صورت گرفته است.

مهدوی‌نژاد تشکیل گردان‌های عاشورا و الزهرا را از جمله فعالیت‌های سپاه در زمینه گسترش بسیج در ایران دانست و گفت: جذب، سازمان‌دهی و برگزاری رزمایش برای بیش از 12 میلیون نفر بسیجی در سراسر کشور از جمله این فعالیت‌ها هستند.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با بیان اینکه سپاه پاسداران در عرصه‌های دیگری همچون تامین امنیت انتخابات و امر به معروف و نهی از منکر با دیگر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی همکاری می‌کند تصریح کرد: همه این اقدامات در راستای همان وظیفه اصلی سپاه یعنی حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

وی افزود: سپاه قوی‌ترین نهاد فرهنگی کشور است و اقدامات مناسبی هم در زمینه تربیت نیروهای تحصیل کرده داشته که راه‌اندازی دانشگاه‌های امام حسین(ع) و بقیة الله(عج) و نیز چهار مجتمع آموزش عالی دیگر در همین راستا صورت گرفته است.

مهدوی‌نژاد راه‌اندازی شبکه هادیان سیاسی توسط سپاه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تاسیس و پشتیبانی سایت‌های اینترنتی و حضور صدها نفر از نخبگان بسیجی در نهادهای اجرایی کشور بخشی از راهکارهای سپاه به منظور مقابله با تهاجمات فکری و فرهنگی غرب و نیز توسعه و آبادانی کشور است.

انتهای پیام/78004/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول