اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

انفجار‌های زنجیره‌ای پاکستان ۱۲ کشته برجا گذاشت

با نزدیک شدن به زمان انتخابات پاکستان، عملیات‌های تروریستی علیه احزاب سیاسی افزایش یافته و در چند ساعت گذشته ۱۲کشته برجا گذاشته است.

انفجار‌های زنجیره‌ای پاکستان ۱۲ کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، با زمان نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، انفجارهای تروریستی در پاکستان نیز افزایش یافته است.

بر اثر انفجارهای زنجیره‌ای روز یکشنبه در شهرهای «پیشاور»، «کوهات»، «صوابی» و «کویته» دست کم 12 نفر کشته و بیش از 45 نفر زخمی شدند.

شبه نظامیان گردهمایی انتخاباتی «شمس مینگل» یکی از نامزدهای مستقل را با جاسازی بمب در یک دوچرخه هدف قرار دادند این عملیات تروریستی موجب هرج و مرج در شهر کویته و توقف فعالیت‌های انتخاباتی در این شهر شد.

انفجارهای پیشاور و کوهات بر اثر انفجار بمب کنترل از راه دور اتفاق افتاد که 7 خودرو و تعداد زیادی مغازه را به طور کامل منهدم کرد. گفته می‌شود در هر یک از این بمب‌های دست‌ساز از 15 کیلو مواد منفجره استفاده شده بود.

«احسان الله احسان» سخنگوی طالبان پاکستان با پذیرفتن مسئولیت انفجارهای زنجیره‌ای در کشور اعلام کرد: شورای طالبان درباره عملیات علیه برخی احزاب سیاسی تصمیم‌گیری می‌کند بنابراین عملیات‌های طالبان بر اساس تصمیم شخصی یک نفر نیست که به راحتی از ادامه این عملیات‌ها صرف نظر شود.

وی تأکید کرد: احزابی چون «جماعت اسلامی»، «حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف»، «جمعیت علمای اسلامی شاخه فضل‌الرحمن» و «حزب تحریک انصاف» از عملیات‌های طالبان در امان خواهند بود.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: نامزدهای مستقل جزئی از نظام سکولار، دموکراسی و غیر اسلامی هستند به همین علت آنان نیز مورد حمله قرار خواهند گرفت.

دقایقی پیش انفجار بمب در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختونخواه پاکستان 18 کشته و زخمی برجا گذاشت.

این بمب نزدیک یک خودروی پلیس در خیابان «ارباب» پیشاور منفجر شد و براثر آن 3 نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند. زخمی های حادثه که بیشتر نیروهای پلیس هستند به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

پزشکان حال بیشتر زخمی‌ها را وخیم گزارش کردند.

تاکنون گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول