اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید روسیه و لبنان بر عدم دخالت خارجی در امور سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه در جریان سفر به بیروت با رئیس‌جمهوری و رهبران گروه‌های سیاسی مهم لبنان دیدار کرده و طرفین مخالفت خود با دخالت خارجی در مناقشه سوریه را مورد تاکید قرار دادند.

تاکید روسیه و لبنان بر عدم دخالت خارجی در امور سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در بیروت با "میشل سلیمان" رئیس‌جمهوری لبنان دیدار کرده و پیام کتبی "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه را تقدیم وی کرد.

رئیس‌جمهوری لبنان نیز در این دیدار از ارائه کمک‌های انسان دوستانه روسیه برای آوارگان سوری سکنی داده شده در این کشور قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، سلیمان در این دیدار تلاش پیگیر و مواضع اصولی مقامات مسکو در خصوص حل و فصل مشکلات خاورمیانه را بسیار عالی ارزیابی کرده و تمایل رهبران لبنان برای ادامه و گسترش مشارکت دوجانبه با روسیه را مورد تایید قرار داد. 

بوگدانوف که نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه است، در جریان سفر خود به لبنان با مقامات بلندپایه دولتی و همچنین رهبران گروه‌های سیاسی اصلی در این کشور دیدار و با آنها در خصوص روند اوضاع در سوریه به تبادل نظر پرداخت.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، تمامی طرف‌های مذاکره کننده لبنانی مخالفت قاطع خود با دخالت خارجی در مناقشه سوریه و لزوم حل و فصل سیاسی این بحران از طریق مذاکرات گسترده داخلی در این کشور را اعلام کرده و در عین حال از تلاش‌های پیگیر روسیه در این جهت حمایت نمودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول