اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه‌ اروپا: سازمان ملل درباره سلاح شیمیایی در سوریه تحقیق کند

در پی اتهام به دولت سوریه درباره استفاده از گاز‌های شیمیایی، اتحادیه اروپا از سازمان ملل خواست تا در این مورد تحقیق کند.

اتحادیه‌ اروپا: سازمان ملل درباره سلاح شیمیایی در سوریه تحقیق کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه‌ اروپا در رابطه با اتهام استفاده از جنگ‌افزار شیمیایی و گازهای سمی در سوریه خواهان شفا‌ف‌سازی شد. یکی از سخنگویان «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «استفاده از جنگ‌افزار شیمیایی در هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.»

وی گفت: «اتفاقاتی که در سوریه می‌افتد در هاله‌ای از ابهام قرار دارند، به همین دلیل امیدواریم که سازمان ملل بتواند در سوریه تحقیقاتی انجام دهد، تا حقیقت روشن شود.ما به نظارت بیشتری در این کشور نیاز داریم، تا بتوانیم قاطعانه اظهار نظر کنیم.»

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در بحبوحه ادعاهایی که سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه معارضان متهم می‌کنند ضمن تکرار این ادعاها، آن را «تغییردهنده قواعد بازی» در این کشور دانست.

اوباما 6 ماه پیش هم گفته بود که استفاده از سلاح شیمیایی می تواند واکنش نظامی آمریکا را در پی داشته باشد. وی گفته بود استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی معادلات بازی در این کشور را تغییر خواهد داد.

ادعای استفاده «بشار اسد» از سلاح‌های شیمیایی از مدتها پیش در وهله‌های مختلف علیه دولت وی مطرح شده اما به تازگی یک مقام ارتش اسرائیل ادعای استفاده دولت اسد از گاز مرگبار «سارین» را مطرح کرد.

به دنبال این ادعا، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات این کشور نیز دولت سوریه را به استفاده از گاز سارین متهم کردند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول