اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور لرستان خبر داد

سرانه فضای‎های آموزشی در لرستان دو برابر می‎شود

سرپرست دانشگاه پیام نور استان لرستان گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در پیام نور لرستان به ازای هر دانشجو یک متر مربع است که این سرانه در سال آینده به دو برابر می‎رسد.

سرانه فضای‎های آموزشی در لرستان دو برابر می‎شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با بیان اینکه 99 درصد از دانشجویان دانشگاه پیام نور لرستان بومی هستند، گفت: در سطح استان لرستان بیش از 29 هزار و 432 نفر دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور لرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانشجو در 9 مرکز مشغول به تحصیل هستند، افزود: این تعداد دانشجو در 86 رشته مشغول به تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید چهار رشته جدید به کل دانشگاه‌های پیام نور لرستان اضافه می‌شود.

جعفری این چهار رشته را مهندسی شیمی، مهندسی شهرسازی، علوم ارتباطات گرایش روزنامه‌نگاری و مهندسی عمران گرایش نقشه‌برداری است، گفت: هر چهار رشته در تمام دانشگاه‌های پیام نور لرستان اضافه می‌شوند و تنها مهندسی عمران گرایش نقشه‌برداری در خرم‌آباد ایجاد نمی‌شود و تنها مختص به دورود است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 29 هزار مترمربع فضای آموزشی در این دانشگاه در دست احداث است، اظهار داشت: طی سال ‌جاری عملیات اجرایی 19 پروژه عمرانی با زیربنای 29 هزار مترمربع در سطح مراکز دانشگاه پیام نور لرستان آغاز شده است.

جعفری یادآور شد: با بهره‌برداری از این فضاها سرانه لرستان دو برابر سرانه کشوری می‌شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان لرستان گفت: این پروژه‌های عمرانی در قالب پنج پردیس دانشگاهی در حال احداث هستند.

وی افزود: این پروژه‌ها در پنج پردیس شهرستان‌های دورود، خرم‌آباد، الیگودرز، الشتر و کوهدشت پیش بینی شدند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان لرستان با اشاره به سرانه فضای آموزشی در مراکز دانشگاهی پیام نور لرستان گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانشجو یک مترمربع است و در استان لرستان نیز میانگین فضای آموزشی به همین اندازه است.

جعفری در ادامه ضمن دعوت از همه دانشجویان برای حضور در انتخابات آینده گفت: اوج حماسه سیاسی برگزاری انتخابات است که دانشگاه‌ها در این زمینه وظیفه پررنگ‌تری دارند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان لرستان اظهار داشت: باید همه تحول‌ها از دانشگاه‌ها شروع شود.

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول