اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات‌ گسترده ارتش سوریه در ریف دمشق و ادامه پیشروی در «القصیر»

یگان‌های ارتش سوریه درحالی عملیات گسترده خود در مناطق مختلف ریف دمشق در جنوب سوریه را ادامه می‌دهند که دیگر یگان‌های این ارتش به پیشروی‌ خود در منطقه القصیر ادامه می‌دهند.

عملیات‌ گسترده ارتش سوریه در ریف دمشق و ادامه پیشروی در «القصیر»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، پس از باز پس گیری شهرک استراتژیک «العتیبه» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه توسط نیروهای ارتش این کشور از افراد مسلح و پاکسازی آن از وجود تروریست‌ها، ارتش سوریه مجموعه عملیات‌های گسترده دیگری را در مناطق مختلف ریف دمشق آغاز کرد.

عملیات‌هایی که هم اکنون توسط ارتش سوریه در ریف دمشق آغاز شده است، تلاش دارد تا افراد مسلح و گروه‌های تروریستی را از مناطق «جوبر» و «برزة» و «القابون» خارج کند، به این ترتیب تمرکز کنونی عملیات‌های ارتش سوریه در ریف دمشق بر این سه منطقه است تا این مناطق را نیز از وجود افراد مسلح و گروه‌های تروریستی پاکسازی کند.

از سوی دیگر و در «ریف القصیر» که در نزدیکی مرزهای لبنان قرار دارد، دیگر یگان‌های ارتش سوریه عملیات خود را در شهر القصیر ادامه می‌دهند و هر روز حلقه فشار و محاصره بر افراد مسلح مستقر در این شهر را تنگ‌تر می‌کنند.

شهر القصیر در سوریه از جمله شهرهایی است که شاهد پراکندگی و استقرار گسترده افراد مسلح و گروه‌های تروریستی در خود است.

از سوی دیگر مرکز رصد و پیگیری اوضاع سوریه که از جمله مراکز حامی معارضان سوری به شمار می‌آید، در گزارشی از آخرین وضعیت میدانی مناطق مختلف سوریه اعلام کرد که دو منطقه «جوبر» و «برزه» در ریف دمشق شاهد درگیری‌های شدید و خشونت‌باری بین نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح است و پدافند هوایی ارتش سوریه با هدف قرار دادن مراکز تجمع افراد مسلح در اطراف جوبر و القابون و مناطقی در «غوطه شرقیه» در ریف دمشق از عملیات‌های نیروهای ارتش سوریه حمایت می‌کند.

بنابر این گزارش، درگیری‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در شهر «داریا» نیز برای چندمین روز متوالی روز گذشته جمعه نیز ادامه یافت.

این گزارش درباره درگیری‌های جوبر تاکید می‌کند که درگیری‌ها در جوبر امروز شنبه بسیار شدید بوده و نیروهای ارتش سوریه به هر طریق این منطقه را از وجود افراد مسلح پاکسازی کنند.

درباره اوضاع جاری در «برزه» نیز گزارش مرکز رصد و پیگیری اوضاع سوریه تاکید کرده است که درگیری‌ها در منطقه برزه از دو روز گذشته آغاز شده و طی این دو روز هیچ‌گاه متوقف نشده و باید آن را شدیدترین و سخت‌ترین درگیری‌ها از زمان آغاز بحران در این کشور به شمار آورد.

این گزارش از وقوع درگیری‌هایی اطراف فرودگاه نظامی «ابو الظهور» نیز خبر می‌دهد که افراد مسلح تلاش دارند، آن را تصرف کنند. فرودگاه نظامی «ابو الظهور» در 40 کیلومتری شرق شهر معره النعمان در ریف ادلب در شمال سوریه واقع شده است.

همچنین گفته شده که مناطق اطراف فرودگاه نظامی «دیر الزور» در شرق سوریه نیز شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بوده است.

اما از «ریف القصیر» در نزدیکی مرزهای لبنان گزارش شده است که نیروهای ارتش سوریه در روزهای اخیر پیشروی‌های چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای را در شهر «القصیر» داشته‌اند و یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با عربی پرس گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه یک گروه تروریستی را در مسیر الحسینیة - الدمینة الشرقیة در ریف القصیر هدف قرار داده و تمام افراد آن را کشتند.

همچنین دیگر یگان‌های ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست‌ها در شهر القصیر و الخالدیه و تلبیسه و الدار الکبیرة و الضبعة و البویضة الشرقیة را هدف قرار داده و ده‌ها فرد مسلح را کشته و شمار زیادی را زخمی کردند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول