اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان کردستان اعلام کرد

راه‌انداری‌ ایستگاه مطالعه در پایانه مسافربری و فرودگاه سنندج

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از راه‌اندازی دو ایستگاه مطالعه در پایانه مسافربری و فرودگاه سنندج در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌انداری‌ ایستگاه مطالعه در پایانه مسافربری و فرودگاه سنندج

عطاءالله رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مذاکرات اولیه با ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری و همچنین فردوگاه‌های استان کردستان صورت گرفته است و به زودی سازه‌های مذکور در محل‌های تعیین شده نصب و فعال می‌شوند.

وی، با بیان این‌که سه ایستگاه مطالعه در  دادگستری استان کردستان، آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و استانداری کردستان راه‌اندازی شده بود افزود: با توجه به راه اندازی این سه ایستگاه مطالعه در این ادارات مذکور خوشبتانه با وجود کارکنان این ادارات استقبال خوبی داشته است.

رستگار در خصوص این که هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش 15 عنوان در یک هزار و 500 نسخه کتاب است تصریح کرد: افراد می‌توانند در هر ایستگاه مطالعه به فراخور نیاز از کتاب‌های موجود در این قفسه‌ها نیز بهره‌مند شوند.

وی از نصب ایستگاه‌های مطالعه براساس برنامه در مکان‌های شلوغ و پر ازحام نیز خبر داد و گفت: ایستگاه‌ها در ادارات پرتردد، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و بانک‌ها نصب می‌شود تا افراد بتوانند در زمان‌های فراغت از خواندن کتاب‌های موجود بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کردستان در خصوص نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها خاطرنشان کرد و گفت: ایستگاه‌های مطالعه به صورت ماهیانه توسط کارشناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی  شارژ می‌شود که بر این اساس هر ایستگاه سالانه دارای 36 هزار نسخه گردش کتاب است.

به گفته وی، اجرای طرح ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد به منظور ساماندهی اوقات فراغت مردم می‌تواند در افزایش نرخ مطالعه اثرات به سزایی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در پایان افزود: با توجه به این‌که همکاری و تعامل دستگاه‌ها در اجرای طرح مذکور که با هدف توسعه فرهنگی کشور در حال انجام است بسیار مهم و اساسی است.

انتهای پیام/79016/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول