اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان:

گواهینامه‌های رانندگی مکانیزه می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: امسال گواهینامه‌های رانندگی به مدت 10 سال و به صورت مکانیزه صادر می‌شود.

گواهینامه‌های رانندگی مکانیزه می‌شود

سیدتقی امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح‌های پیاده‌ راه‌سازی در این شهر برای کنترل ترافیک، اظهار کرد: پس از پیاده راه‌سازی خیابان اعلم‌الهدی رشت، در نظر است امسال خیابان‌های شهید شریعتی و سعدی قبل از رسیدن به میدان شهرداری پیاده راه‌سازی شوند.

وی ترافیک را از بحث‌های مهم دانست و افزود: سال گذشته اقدام‌های خوبی در آیتم‌های مختلف ترافیک درون شهری استان به ویژه در رشت صورت گرفت که موجب به کاهش تلفات تصادفات و کسب رتبه دوم گیلان در این زمینه شد.

وی اصلاح هندسی در حمل و نقل شهرداری را از جمله دلایل کاهش تلفات درون شهری ناشی از تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: با در نظر گرفتن سرعت‌گاه، سرعت خودروها را به حداقل رساندیم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در نقاط حساس رشت را از دیگر اقدام‌های این نهاد ذکر کرد.

وی آموزش فرهنگ ترافیک 188 هزار و 797 نفر در سال گذشته را از اقدام‌های مهم ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته یک‌هزار و 21 فقره گواهینامه پایه یک صادر شد که معادل 12 درصد رشد داشت.

امینی با بیان اینکه صدور گواهینامه در سال جاری به صورت 10 ساله و مکانیزه است، تصریح کرد: گواهینامه‌های بافت قدیم در سال جاری جمع‌آوری می‌شوند.

وی ضریب امنیتی گواهینامه‌های جدید را یکی از ویژگی‌های آن دانست و متذکر شد: گواهینامه‌های جدید از ضریب کنترل امنیتی بالایی برخوردار هستند.

به گفته این مسئول، گیلان دارای 78 آموزشگاه رانندگی و سه آموزشگاه فعال موتورسیکلت است که در سال جاری هشت آموزشگاه موتورسیکلت در استان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول