اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور هنیه: دخالت‌های آمریکا، آشتی ملی را به بن‌بست کشانده است

مشاور سیاسی نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه اخبار منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر تحرکات جدید مصر در راستای پیشبرد آشتی ملی فسطین را رد کرد.

مشاور هنیه: دخالت‌های آمریکا، آشتی ملی را به بن‌بست کشانده است

به گزارش خبرگزاری فارس، «یوسف رزقه» تصریح کرد که پرونده آشتی ملی بیشتر از اینکه نیازمند اعمال فشارهای مصر و دیگر طرف های عربی باشد، نیازمند عزم و اراده واقعی تشکیلات خودگردان فلسطین در رابطه با اجرای توافقات صورت گرفته در این راستا طی نشست‌های قبلی به شیوه ای برابر و همزمان است.

رزقه ضمن اشاره به اینکه طرف مصری همواره تلاش‌های گسترده ای را در راستای تحقق عملی آشتی ملی فلسطین انجام داده، اما مداخله های آمریکا و رژیم صهیونیستی اصلی ترین عامل و مانع بر سر راه اجرای توافقات صورت گرفته بوده، از تشکیلات خودگردان دعوت کرد تحت تاثیر مداخله طرف های خارجی قرار نگرفته و قدم در مسیر تحقق عملی این آشتی بردارد.

وی افزود: تاثیر برخی کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و آمریکا بر موضوع آشتی ملی بسیار زیاد است، به گونه ای که طبق اطلاعاتی که به «صائب عریقات» نسبت داده شده، آمریکایی ها خواستار موکول کردن آشتی ملی فلسطین به بعد از مذاکرات بی نتیجه سازش تحت نظارت این کشور در آینده ای نزدیک، شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، مشاور سیاسی هنیه تصریح کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از زمانی که در جریان سفر «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا به منطقه قرار گرفت، آشتی ملی را به تعطیلی کشاند، این در حالی است که فعالیت های ستاد مرکزی انتخابات به منظور تهیه لیست های انتخاباتی جدید به همین دلیل ناتمام ماند.

یوسف رزقه اشاره کرد که طرف مصری قبلا به ویژه از طریق سرویس های اطلاعاتی خود که مسئول اداره کردن پرونده آشتی ملی هستند، وعده داد که هیئتی را به کرانه باختری و نوار غزه ارسال کرده تا از نزدیک اوضاع این مناطق را بررسی کرده و راه حل هایی را برای پیشبرد آشتی ملی بیندیشد.

رزقه همچنین تصریح کرد که این اقدام به چندین دلیل به تاخیر افتاد، حال آنکه جنبش حماس کاملا موافق این طرح بود و از آن استقبال می کرد، به امید اینکه این اقدام عاملی برای پیشبرد آشتی ملی به طور حقیقی باشد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول