اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دمشق: سلاح‌های شیمیایی از ترکیه وارد خاک سوریه می‌شود

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت: سلاح‌های شیمیایی که حدود یک ماه پیش از آنها در نزدیکی‌های استان حلب استفاده شده بود از ترکیه وارد این کشور شده‌اند.

دمشق: سلاح‌های شیمیایی از ترکیه وارد خاک سوریه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، «عمران الزعبی » وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در مسکو به خبرنگاران گفت سلاح‌های شیمیایی استفاده شده در نزدیکی‌های استان حلب در سوریه به احتمال زیاد از ترکیه وارد مرز سوریه شده‌اند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت: «موشک مورد نظر از محلی که در کنترل تروریست‌هاست و فاصله چندانی با مرز ترکیه ندارد شلیک شد. می‌توان احتمال داد که این تسلیحات از ترکیه آورده شده باشند.»

وی با اشاره به مستنداتی که درباره اظهاراتش وجود دارد ، گفت: «اگر شما فیلمی که روی سایت یوتیوب منتشر شده را نگاه کنید، روی بخش‌های معینی از این تسلیحات، نوشته‌هایی به زبان ترکی می‌بینید.»

وی افزود: «با استفاده از یک موتور جستجو [در اینترنت] هم متوجه خواهید شد که یک شرکت ترکیه‌ای دهها نوع از همان سلاح‌های شیمیایی را تولید می‌کند که در سوریه مورد استفاده قرار گرفت.»

ماه گذشته حکومت سوریه و مخالفان آن ، یکدیگر را به کاربرد سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل در استان حلب متهم کرده بودند.

دولت بشار اسد کاربرد این گونه تسلیحات را رد کرده است. دولت سوریه می‌گوید مخالفان مسلح، ماه گذشته در منطقه «خان العسل» در استان حلب از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.

ادعای استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی از مدتها پیش در وهله‌های مختلف علیه دولت وی مطرح شده اما دو روز پیش برای اولین بار یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی ادعای استفاده دولت بشار اسد از گاز مرگبار «سارین» را مطرح کرد.

سارین یکی از خطرناک‌ترین گازهای سمی است که قدرت کشندگی آن از گازهای خردل و کلر هم بیشتر است.

به دنبال انتشار این خبر، مقامات و رسانه‌های غربی هجمه تبلیغاتی جدیدی علیه سوریه آغاز کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول