اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در پی خروج افراد مسلح

نیروهای عراقی ورود به سلیمان‌بیک را آغاز کردند

نیروهای امنیتی عراق امروز جمعه ورود به ناحیه سلیمان بیک در استان صلاح‌الدین را بعد از خروج افراد مسلح از آن براساس توافق آتش‌بس آغاز کردند.

نیروهای عراقی ورود به سلیمان‌بیک را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، افراد مسلح قبل از پایان مهلت مسئولان عراقی به آنها برای خروج از ناحیه سلیمان بیک از آن خارج شدند.

مسئولان عراقی گفته بودند که بعد از پایان این مهلت ارتش وارد عمل شده و ناحیه سلیمان بیک را از حضور افراد مسلح یاد شده پاکسازی خواهد کرد.

عبدالکریم البیاتی از شیوخ عشایر شهر سلیمان بیک عراق امروز از دستیابی به آتش بس خبر داد که براساس آن افراد مسلح قبل از ورود نیروهای ارتش به این شهر از آن خارج خواهند شد.

عبدالکریم البیاتی در گفت‌وگو با شبکه خبری السومریه نیوز عراق اظهار داشت: دیداری بین احمد عبدالله استاندار صلاح الدین به نمایندگی از دولت و سرلشکر علی غیدان فرمانده نیروهای زمینی با شیوخ عشایر ناحیه سلیمان بیک به نمایندگی از گروههای مسلح برگزار شد که دوطرف به توافق آتش بسی دست یافتند که بر خروج افراد مسلح از شهر قبل از ورود نیروهای ارتش به آن تاکید می کند.

وی افزود: آتش بس با یک سری شروط بسته شد که مهمترین آن خروج کامل نیروهای ارتش و استقرار در بیرون ناحیه سلیمان بیک و عدم هرگونه یورش یا بازداشت است و بازرسی شهر به همراه نمایندگانی از عشایر انجام می شود که پیشاپیش آنها یک گردان مهندسی نظامی برای برچیدن بقایای ادوات و تجهیزات نظامی برجای مانده حرکت می کند و کشته شدگان براساس این توافق شهید به حساب آمده و به زیان دیدگان از گلوله باران غرامت پرداخت می شود.

شلال عبدول بابان شهردار بخش الطوز اظهار داشت: نیروهای امنیتی عراق ورود تدریجی به ناحیه سلیمان بیک را که افراد مسلح از روز چهارشنبه به کنترل خود در آورده بودند، آغاز کردند.

وی افزود: افراد مسلح بامداد پنجشنبه از ناحیه سلیمان بیک خارج شدند که خروج آنها با تلاش عشایر و استاندار صلاح الدین صورت گرفت که توانستند فتنه را خاموش کنند.

این مسئول عراق اشاره کرد که احتمال دارد خودروها و خانه های بمبگذاری شده در این ناحیه وجود داشته باشد؛ امری که تلاش نظامی ویژه را قبل از استقرار در این ناحیه می طلبد.

احمد عزیز معاون رئیس شورای شهر ناحیه سلیمان بیک به خبرگزاری فرانسه گفت: افراد مسلح صبح امروز بعد از توافق بین عشایر و دولت محلی از ناحیه سلیمان بیک خارج شدند.

شهردار ناحیه طوز خورماتو در استان صلاح الدین اعلام کرده بود که در درگیری های 24 آوریل جاری پنج سرباز ارتش کشته و 20 نفر درگیر در درگیری با افراد مسلح در ناحیه سلیمان بیک در شرق تکریت زخمی شدند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول