اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودسر:

تراکتورسازی تبریز تعهدات کارخانه کمپوست رودسر را انجام دهد

فرماندار رودسر گفت: برطرف شدن مشکل کارخانه کمپوست رودسر به انجام تعهدات کارخانه تراکتورسازی تبریز بستگی دارد.

تراکتورسازی تبریز تعهدات کارخانه کمپوست رودسر را انجام دهد

رضا دوست‌جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به وضعیت فعالیت کارخانه کمپوست این شهرستان در شرق گیلان، اظهار کرد: کارخانه کمپوست رودسر توسط کارخانه تراکتورسازی تبریز ساخته و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: کارخانه کمپوست رودسر برای تست معایب و محاسن آن به صورت آزمایشی در حال فعالیت است.

این مسئول، نبود تجهیزات شیرابه و نصب نشدن فیلتر را از معایب این کارخانه دانست که موجب ایجاد بوی نامطبوع و مشمئزکننده در فضای اطراف کارخانه شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تراکتورسازی موظف است در مدت کوتاه اقدام به برطرف شدن معایب این کارخانه کند، افزود: این کارخانه مدعی است که یک ‌میلیارد تومان از شهرداری رودسر یا استانداری بابت کاری که انجام داده است طلب دارد و در صورت پرداخت بدهی نسبت به برطرف شدن مشکل اقدام می‌کند.

دوست‌جلالی اضافه کرد: نهادهای مذکور در صورت ارائه مدارک معتبر از طرف مدیر کارخانه تراکتورسازی مبنی بر طلب خود، نسبت به پرداخت بدهی آن اقدام می‌کنند.

وی، پسماندهای مواد غذایی، کاغذ، مقوا، پلاستیک، ظروف شیشه‌ای، فلزات، اجساد حیوانات، وسایل اسقاطی و... را نمونه‌هایی از زباله‌های تولید شده توسط انسان دانست.

فرماندار رودسر، انباشت زباله در این شهرستان را 80 تن اعلام کرد و یادآور شد: 50 درصد این زباله باید در کارخانه کمپوست به کود تبدیل و 50 درصد دیگر دفع ‌شود.

وی با اشاره به اعتراض مردم «بلوار نیایش» رودسر نسبت به رهاسازی زباله‌های دفعی تولید شده کارخانه کمپوست در این مکان و ایجاد بوی نامطبوع، تصریح کرد: شهرداری رودسر با هماهنگی شهرداری لنگرود در تلاش است که زباله‌های دفعی و تولید شده کارخانه کمپوست رودسر را به منطقه آلمان‌لنگه لنگرود منتقل کند و در مقابل شهرداری این شهر زباله‌های لنگرود را به کارخانه کمپوست رودسر انتقال دهد.

این مسئول با بیان اینکه پنج شهرداری رودسر در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار خصوصی هستند، خاطرنشان کرد: این پیمانکار با همکاری شهرداری‌ها با تحویل سه نوع پلاستیک شامل «پلاستیک زباله تر، خشک و نیمه خشک» به درب منازل شهروندان در تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید زباله در جمع‌آوری زباله کمک می‌کند.

دوست‌جلالی با اهمیت خواندن همکاری مردم در تفکیک زباله از مبدأ، متذکر شد: پسماندهای مواد غذایی بخشی از زباله‌ها را تشکیل می‌دهند که می‌توان کود طبیعی بسیار خوبی تهیه کرد.

وی بازیافت مواد و استفاده دوباره آن‌ها را یکی از راه‌های کنترل تولید زباله ذکر کرد و افزود: بازیافت و بازگشت مواد زاید به دایره مصرف تا حدود زیادی از انباشت زباله جلوگیری می‌کند.

فرماندار رودسر با اشاره فرا رسیدن هفته زمین پاک، یادآور شد: انسان و زندگی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به محیط زیست وابسته است و با حفاظت از زمین باید از نابودی طبیعت جلوگیری کرده و امنیت و حیات بشر را تضمین کنیم.

ا‌نتهای پیام/84001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول