اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی قزوین خبر داد

بهره‌برداری از سردخانه مرکزی بویین زهرا

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: فاز دوم اجرا و احداث سردخانه میوه در شهرستان بویین زهرا که توسط اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان عملیاتی شده، به زودی به مرحله اتمام و بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از سردخانه مرکزی بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، ناطق معین‌الدین امروز در دیدار با تعاونی‌داران شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه هر سال میزان قابل توجهی از محصولات کشاورزی کشور به دلیل نداشتن سردخانه مورد نیاز از بین رفته و فاسد می‌شود، اظهار داشت: فاز دوم اجرا و احداث سردخانه میوه در شهرستان بویین زهرا توسط اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان عملیاتی شده و به زودی به مرحله اتمام و بهره‌برداری می‌‌رسد.

مدیر تعاون روستایی قزوین ادامه داد: فاز دوم سردخانه یک‌هزار تنی ذخیره سازی میوه و محصولات کشاورزی اتحادیه تعاون روستایی بویین زهرا با ظرفیت 300 تن طی روزهای آتی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی پیرامون ایجاد و احداث سردخانه میوه در شهرستان بویین زهرا افزود: سرمایه‌گذاری و تأمین سردخانه‌های مورد نیاز در سطح استان و شهرستان‌ها از جمله پروژه‌هایی است که دارای توجیه اقتصادی بوده و در این راستا مهم است.

این مسئول عنوان کرد: فاز نخست احداث این سردخانه با ظرفیت 150 تن و با هزینه بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال در دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار و مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

معین‌الدین افزود: ارتقای فعالیت‌ها و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی از اهداف احداث سردخانه میوه در سطح شهرستان بویین زهرا است.

وی ادامه داد: کمک به اقتصاد روستایی و جلوگیری از ضایعات میوه‌ها و محصولات باغی و اشتغال‌زایی جوانان روستایی از برنامه‌های مهم شبکه تعاون روستایی در سال جاری است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث این سردخانه از اولویت‌های مهم در شهرستان بویین زهرا است، اتحادیه تعاون روستایی بویین زهرا به همین منظور برای اجرای دیگر فازهای این سردخانه نیازمند حمایت مسئولان استانی و شهرستانی است.

معین‌الدین ضمن اشاره به ضروری بودن احداث سردخانه توسط تعاونی‌ها در شهرستان‌های دیگر استان قزوین خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی ارتقا دهنده فعالیت‌های کشاورزی است و صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در افزایش بهره‌وری تولید و درآمد خانواده‌های روستایی بسیار مهم و اساسی است.

انتهای پیام/77005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول