اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعاهای جدید غربی‌ها درباره استفاده از «گاز سارین» علیه معارضان سوری

بازرسان سازمان ملل نمونه‌هایی که سازمان‌های اطلاعاتی غرب در اختیار آنها قرار داده و ادعا کرده‌اند از خاک سوریه تهیه شده را برای کشف شواهد استفاده بشار اسد از گاز سارین آزمایش می‌کنند.

ادعاهای جدید غربی‌ها درباره استفاده از «گاز سارین» علیه معارضان سوری

به گزارش خبرگزاری فارس، قرار است بازرسان سازمان ملل نمونه‌هایی که سازمان‌های اطلاعاتی غرب می‌گویند از خاک کشور سوریه تهیه شده را برای کشف شواهد استفاده از گاز سارین علیه معارضان سوری مورد آزمایش قرار خواهد داد.

ادعای استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی از مدتها پیش بخشی از جنگ روانی و رسانه‌ای علیه دولت وی بوده، اما دو روز پیش برای اولین بار یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی ادعای استفاده از گاز مرگبار سارین را مطرح کرد.

سارین یکی از خطرناک‌ترین گازهای سمی است که قدرت کشندگی آن از گازهای خردل و کلر هم بیشتر است.

کاخ سفید پیشتر استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی را خط قرمز باراک اوباما برای سوریه خوانده بود.

ادعای جدید استفاده از گاز سارین می‌تواند کمک‌های آمریکا به معارضان سوری را علنی کند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز نوشته است در صورتی که پاسخ آزمایش خاک مثبت باشد، فشارها بر باراک اوباما برای مقابله با بشار اسد را افزایش خواهد داد.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده نمونه‌های خاک سوریه را سازمان‌های اطلاعاتی غرب در اختیار سازمان ملل قرار داده‌اند.

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی بوده است. خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور به کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه و از جمله نیروهای امنیتی و نظامی این کشور منجر شده است.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج از کشور طراحی می‌شوند. گزارش‌های زیادی هم نشان می‌دهند شمار زیادی از مخالفان درگیر با دولت دمشق اتباع خارجی هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی  و متحدان منطقه‌ای آنها از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تأمین بودجه و تجهیز تسلیحاتی معارضان مسلح سوریه متهم کرده است.

در همین راستا گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز افشا کرد سازمان سیا آمریکا طی سال گذشته ارسال 3500 تن سلاح به مخالفان سوریه را پشتیبانی کرده است.

این گزارش مستند  بر اساس اطلاعات به دست آمده از برج‌های مراقبت پرواز و مصاحبه با مقامات کشورهای مختلف و فرماندهان مخالفان سوریه نشان داد سازمان سیا با همکاری کشورهای قطر، عربستان و ترکیه توانسته است با ارسال این حجم عظیم سلاح ابعاد تنش های داخلی در سوریه را دستخوش تحول کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول