اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید احمدی‌روشن در یادواره تجلیل از مادران شهدا‌:

مصطفی می‌دانست در 30 سالگی شهید می‌شود‌/ راز شب بارانی

پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه ولایتمداری شهید مصطفی احمدی روشن بزرگترین درس برای خواص بی‌بصیرت است، گفت: مصطفی می‌دانست که در چه زمانی به شهادت خواهد رسید.

مصطفی می‌دانست در 30 سالگی شهید می‌شود‌/ راز شب بارانی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امروز یادواره تجلیل از مادران شهدا با حضور «مادر و برادر شهید حسین فهمیده»، «مادر شهید حسین خرازی»، «پدر شهید احمدی روشن» و «همسر و دختر جانباز 99 درصد لرستانی» سید نورخدا موسوی توسط تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد.

استان لرستان بیش از 6 هزار و 300 شهید را در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

*ولایتمداری مصطفی بزرگترین درس برای خواص بی‌بصیرت است

پدر شهید مصطفی احمدی روشن امروز در این یادواره‌ گفت: ولایتمداری مصطفی بزرگ‌ترین درس برای خواص بی‌بصیرت است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری عملی مصطفی برای خواص بی‌بصیرتی که در فتنه سال 88 رهبر انقلاب همچون سیبلی مقابل شعارهای آنها بود، بزرگترین درس است، افزود: مصطفی با پرهیز از تظاهر به ولایتمداری با کمک دوستاهای خود توانست با غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم در عمل ولایتمداریش را ثابت کند.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن با بیان اینکه حضرت آقا در مورد کسی غلو نمی‌کنند، اظهار داشت: ایشان زمانی که به خانه شهید رفتند، گفتند که شهادت این جوان مانند تیری در قلب ما نشست و در خطبه‌های نماز جمعه هم فرمودند، شهادت این جوان دل ما را سوزاند.

وی تصریح کرد: زمانی که به موضع‌گیری‌های مصطفی در خصوص ولایت مراجعه کرده‌ایم، دیدیم که رابطه قلبی بین او و حضرت آقا یک رابطه دو طرفه است و همان گونه که رهبر برای مصطفی ارزش قائل است، شهید احمدی روشن هم ایشان را در قلب خود جای داده بود.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن گفت: مصطفی دارای ویژگی‌های نظیر ولایتمداری، خداشناسی، شجاعت، کاردانی، مردم دوستی، انسان دوستی و .... بود.

*احتمالا در سن 30 سالگی شهید می‌شوم

پدر شهید مصطفی احمدی روشن گفت: شادابی، بذله گویی، شجاعت، کاردانی، مهم‌تر از همه ولایتمداریش از دیگر ویژگی‌های شهید مصطفی احمدی روشن بود.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی مصطفی که بر دیگر ویژگی‌های اخلاقیش می‌چربد ولایتمداریش است، گفت: دقیقا یکی از ابعادی که باعث می‌شود افراد به فیض عظیم شهادت برسند به واسطه همین ویژگی است.

وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از همسر شهید احمدی روشن گفت: همسر شهید گفت، زمانی که حرف ازدواج من و مصطفی پیش آمد یک شب در خواب دیدم که در یک شب بارانی بر روی سنگ قبری نشسته‌ام و وقتی که روی سنگ را نگاه کردم، دیدم روی آن سنگ قبر نوشته شده شهید مصطفی احمدی روشن با این حال زمانی که زندگی مشترکمان را با هم شروع کردیم، بارها به مصطفی می‌گفتم من چنین خوابی دیده‌ام، نظرت چیست، اما همیشه مصطفی از پاسخ دادن طفره می‌رفت تا اینکه پس از چند بار پرسیدن مصطفی گفت، احتمالا در سن 30 سالگی به شهادت می‌رسم.

پدر شهید احمدی روشن گفت: اتفاقا شبی که مصطفی را به خاک سپرده بودیم، همه بچه تا صبح سر قبر مصطفی بودند و آن شب هم باران زیادی می‌آمد و همین مسئله باعث شده بود که خواب همسر مصطفی در ذهنش تداعی شود.

*شهدا با وجود همه مشکلات صبورانه در دفاع از اسلام و انقلاب حماسه آفریدند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز گفت: خلق حماسه سیاسی و اقتصادی بدون یاد شهدا امکانپذیر نیست.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: همانگونه که شهدا با وجود همه مشکلات صبورانه در دفاع از اسلام و انقلاب حماسه آفریدند امروز هم بدون یاد شهدا خلق حماسه سیاسی و اقتصادی مورد تاکید رهبر انقلاب بدون یاد شهدا امکانپذیر نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان گفت: صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا تکمیل کننده راه شهدا است و همانگونه که شهدا عظمت و عزت مسلمانی را به جهانیان نشان دادند، خانواده‌های آنها نیز همین مسیر را طی کردند.

در ادامه یکی از همرزمان شهید خرازیی خاطراتی را از این شهید بیان کرد.

‌در این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول