اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد شدید منامه از گزارش آمریکا درباره نقض حقوق بشر در بحرین

وزیر اطلاع‌رسانی بحرین از گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر در این کشور، به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید منامه از گزارش آمریکا درباره نقض حقوق بشر در بحرین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار، «سمیرة رجب» وزیر اطلاع رسانی بحرین نارضایتی خود را از گزارش اخیر وزارت امور خارجه بحرین درباره نقض حقوق بشر در این کشور عربی حوزه خلیج فارس ابراز داشت.

آمریکا در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که چالش بزرگ در بحرین این است که شهروندان این کشور قادر به تغییر حکومت به شیوه مسالمت‌آمیز نبوده و معترضان با اتهام‌های غیر واضح بازداشت می‌شوند که این بازداشت‌ها گاهی به شکنجه بازداشت‌شدگان منتهی می‌شود.

سمیرة رجب با انتقاد از این گزارش، آن را دور از حقیقت توصیف کرده و مدعی شد که این گزارش نقش تروریست‌ها را تقویت می‌کند.

وی افزود که دولت بحرین به طور کامل اینگونه گزارش‌های متعصبانه و بدون موضوع را رد کرده و تاکید دارد که بحرین با شفافیت کامل برای اطلاع‌رسانی به جهانیان درباره پروژه اصلاحات خود کار می‌کند و به تعهدات خود درباره تطبیق مبانی حقوق بشر در مقابله با تروریسم که کشور و امنیت شهروندان را هدف قرار داده پایبند است.

وزیر اطلاع رسانی از تاسف بحرین درباره موضع وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد و گفت: آمریکا برای حمایت از امنیت ملی خود هرگونه اقدام امنیتی را انجام می‌دهد این در حالی است که اینگونه اقدامات را برای دیگر کشورها رد می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود اعلام کرد که تبعیض بر اساس دین و شناسنامه و طائفه در بحرین همچنان ادامه داشته و اقدامات خشونت آمیز در این کشور همچنان ادامه دارد.

«خوان مندیز» بازرس ویژه سازمان ملل درباره شکنجه روز چهارشنبه از ناامیدی عمیق خود درباره تصمیم دولت بحرین برای لغو سفرش به این کشور که قرار بود از 8 تا 15 ماه می برگزار شود، خبر داد.

وی گفت: این بار دوم است که سفر من را به تاخیر می‌اندازند و هنوز هیچ تاریخ دیگری برای این سفر اتخاذ نشده و هیچگونه نقشه راهی برای انجام مذاکرات با مقامات ارائه نشده است.

سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعویق  سفر مندیز به بحرین در این زمان نشان می‌دهد که مقامات برای تطبیق اصلاحات متعلق به حقوق بشر جدی نیست.

این سازمان همچنین از مقامات خواست تا فورا زندانیان را آزاد کرده بررسی‌های مستقلی درباره اتهامات مربوط به شکنجه بازداشت‌شدگان انجام دهند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول