اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌فنی اداره‌کل منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد

اجرای تقویم کوچ در مراتع ییلاقی کرمانشاه

معاون ‌فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: هر ساله با حضور استان‌های همجوار کرمانشاه و مدیران امور عشایری این استان‌ها برنامه تقویم کوچ، تهیه و توسط ادارات مرتع و یگان حفاظت اطلاع‌رسانی می‌شود.

اجرای تقویم کوچ در مراتع ییلاقی کرمانشاه

مراد شیخ‌ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: مرتع‌داران موظف به رعایت تقویم هستند و در صورت کوچ زودهنگام و ورود به مراتع ییلاقی و چرای زودهنگام مراتع با آنان برخورد قانونی به‌عمل می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: حدود دو میلیون رأس دام سبک در استان کرمانشاه طی 5 ماه در سال از مراتع استان تعلیف می‌کنند که با توجه به فقیر شدن مراتع در اثر عواملی چون خشکسالی، دام مازاد بر ظرفیت و چرای زودرس جواب‌گوی دام موجود نمی‌باشد.

معاون‌ فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اعلام کرد: چرای زودرس و خارج از موعد از عوامل مهم تخریب مراتع و از بین ‌رفتن گونه‌های گیاهی خوش‌خوراک در مراتع به ‌حساب می‌آید.

وی اظهار کرد: امید است با حمایت دولت و مشارکت مردم بتوانیم نسبت به اجرای بیشتر طرح‌های مرتع‌داری در سطح مراتع زمینه را احیا کرده و تقویت پوشش گیاهی استان کرمانشاه فراهم شود.

انتهای پیام/2700/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول