اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۱/ نشست خبری ولایتی در قم:

تهدیدها مرا از صحنه بیرون نمی‌کند / ملاک شورای نگهبان حق است

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری میدان انتخابات را میدان رقابت دانست و با اشاره به برخی از اعلام نظرها و تهدیدها گفت: این نوع تهدید‌ها بنده را از میدان بیرون نمی‌کند.

تهدیدها مرا از صحنه بیرون نمی‌کند / ملاک شورای نگهبان حق است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌اکبر ولایتی چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحابه رسانه در قم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «اگر بگم‌بگم‌های آقای احمدی‌نژاد به شما برسد آیا می‌توانید در مقابل ایشان بایستید»، گفت: میدان انتخابات میدان رقابت است و یکی از صحنه‌های رقابت هم همین تهدید‌ها و اینگونه اعلام نظر‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این مسئله نیز غیرمنتظره نیست، اظهار داشت: آمادگی پاسخ به تمام سئوالاتی که مربوط به بنده می‌شود را از زمان نوجوانی تا به حال دارم.

کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری، سوابق خود را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کمتر کسی در کشور سابقه بنده را دارد که با 72 ملت مذاکره کرده باشد.

* بگم‌بگم‌ها من را از صحنه بیرون نمی‌کند

وی به برخی از مذاکرات خود از جمله مذاکره 598 و تثبیت قرارداد 1975، ایجاد وفاق بین شیعیان امل و حزب‌الله در لبنان، ایجاد وفاق بین احزاب مجاهد افغانستانی، مذاکره با فلسطینی‌ها، ایجاد نوعی آتش بس سیاسی بین کشورهای سودان و اوگاندا اشاره کرد و ابراز داشت: بنده به این نوع گفت‌وگو‌ها با افراد مختلف و با دیدگاه‌های مختلف و پیچیدگی‌های گوناگون عادت دارم و این نوع تهدید‌ها هم بنده را از میدان بیرون نمی‌کند.

ولایتی در خصوص رد یا تایید صلاحیت‌های نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان و احتمال اعمال سلیقه بر روی نظرات این شورا گفت: شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی می‌داند و طی تاریخ طولانی خود، مدبرانه عمل کرده و آبدیده شده است و در مقابل هیچ فشاری تسلیم نمی‌شود.

* معیار شورای نگهبان حق است

وی تاکید کرد: فقهای بزرگوار و حقوقدانان برجسته شورای نگهبان نشان داده‌اند که تسلیم هیچ تهدیدی نمی‌شوند و ملاک آن‌ها تنها معیارهای حق است.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سئوال که آیا ائتلاف شما تا پایان پایدار خواهد ماند، گفت: ما از ابتدا متعهد شدیم که به ائتلاف پایبند باشیم و همچنان به این پایبندی ادامه می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» که در ابتدای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، اشاره کرد و گفت: معمولا لفظ حماسه زمانی به کار برده می‌شود که یک هدف جدی، پیچیده، سخت،‌ تاثیرگذار و تعیین‌کننده در پیش باشد و راه حلی مدبرانه و شجاعانه بخواهد.

* پیام رهبر معظم انقلاب نوعی آسیب‌شناسی از شرایط است

ولایتی با بیان اینکه حماسه فعالیتی است که به نهایت شور و شوق و در عین حال شعور نیاز دارد، در تحلیل شعار امسال گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در حقیقت نوعی آسیب‌شناسی در خود مستتر دارد یعنی تا یک شرایط مهم و حساس نباشد لغت حماسه برای حل آن به کار برده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما انتخاباتی را در پیش داریم که در نوع خود بعد از انقلاب بی‌نظیر است، تصریح کرد: عبور ملت شریف ایران از این گردنه بسیار حساس در حقیقت یک حرکت حماسی می‌خواهد.

* بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در تدابیر داخلی دارد

کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری مشکلات حوزه اقتصادی کشور را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: همه مشکلات از تحریم‌ها نیست بلکه بخشی از آن مربوط به تدابیر داخلی است.

وی یادآور شد: اگر ما بتوانیم در حوزه اقتصاد مطابق برنامه پنجم و قوانین مجلس در خصوص مسائل اقتصادی مدبرانه و قانون‌مدارانه عمل و در تبدیل تدریجی منابع مالی از درآمد نفت به صادرات غیرنفتی تلاش کنیم و از سوی دیگر در راستای خودکفایی با یک همت بالا و با یک سرعت قابل قبول حرکت کنیم این همان چیزی است که حماسه اقتصادی را شکل می‌دهد.

ولایتی با بیان اینکه اجراکننده حماسه اقتصادی دولتی است که مصمم به این کار است، خاطرنشان کرد: این امر جز در سایه اعتماد به نفس و تلاش در راستای خودکفایی و تولید نیازمندی‌های داخلی چه در حوزه کشاورزی و چه در حوزه صنعتی حاصل نخواهد شد.

* تخریب کاندیداها خلاف اخلاق اسلامی و منش ایرانی است

به گزارش فارس، وی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری رسمی دولت در خصوص تخریب کاندیدای احتمالی دولت اظهار داشت: تخریب دیگران از جانب هر کسی صورت بگیرد عمل خلاف اخلاق است و با اخلاق اسلامی و منش ایرانی همخوانی ندارد.

عضو ائتلاف پیشرفت افزود: مخالف و موافق دولت فرقی نمی‌کند همه باید از به کار بردن کلمات تخریبی و تخریب دیگران خودداری کنند البته مردم هم این مسائل را متوجه هستند.

وی حرکت ایجابی را در این زمینه به جای حرکت سلبی پیشنهاد داد و گفت: افراد به جای اینکه از نقاط منفی دیگران بخواهند استفاده کنند تا خود را مثبت جلوه دهند بهتر است که نقاط مثبت خود را بیان کنند.

ولایتی با بیان اینکه روش بنده این نبوده است که کسی را تخریب کنم، ابراز داشت: اگر احیانا کسی علیه بنده چیزی بگوید سعی می‌کنم با آرامش از کنار آن عبور کنم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایرنا که رقیب اصلی شما در انتخابات آینده کیست، گفت: نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، این‌ها را از آن کسانی که پیشگویی می‌کنند و پیشگو دارند سئوال کنید، ما که نداریم.

انتهای پیام/78010/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول