اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری مطرح کرد

تدوین سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) ‌/توجه به اثرگذاری در برگزاری جشنواره امام رضا(ع)

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزاری جشنواره‌ها را حرکتی جذاب و جوان پسند برای شناخت سیره اهل بیت(ع) دانست و بر هرچه باشکوه‌تر و پر محتوا‌تر برگزار شدن جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تاکید کرد.

تدوین سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) ‌/توجه به اثرگذاری در برگزاری جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در نشست هم‌اندیشی برگزاری نخستین همایش ملی حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی دینی از برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که‌ در سالن جلسات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم فرهنگی که در سال‌های اخیر برگزار می‌شود، جشنواره‌های مختلفی است که در کشور با حمایت وزارت ارشاد به اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: ما تاکنون برنامه‌ریزی‌های مختلفی را برای تبیین مصائب ائمه(ع) داشته‌ایم ولی برای ولادت ایشان خصوصاً در سطح جشنواره‌ها که برای جوانان نیز جذاب‌تر است کمتر کار شده است، خصوصاً برای اینکه معارف اهل بیت را هم در داخل و هم در خارج تبیین کنیم و در این میان جشنواره امام رضا(ع) جایگاه ویژه‌ای بین ایرانیان و حتی خارج از کشور دارد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تاکید بر لزوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای تبیین و شناخت ائمه اظهار(ع) به ویژه برای نسل جوان ابراز داشت: به دلیل حضور حرم شریف امام رضا(ع)، جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را می‌توان مهم‌ترین جشنواره برگزار شده در کشور ذکر کرد و هر چه در این رابطه سرمایه‌گذاری کنیم، کم است.

ری‌شهری افزود: باید تلاش کنیم تا این جشنواره ضمن گسترش در موضوعات بیشتر و جدیدتر از عمق خوبی نیز برخوردار باشد و برای این کار باید اتاق فکری تشکیل شود تا بتوانیم بهره‌برداری بیشتری از آن ببریم، یکی از اقدامات اساسی، ارزیابی اقدامات گذشته و آسیب شناسی آن‌هاست که بتوانیم کاری ارزنده که نزدیک به شان حضرت رضا(ع) باشد را انجام دهیم و در این ارتباط باید همه امکانات حوزه بسیج شوند تا این جشنواره که قرار است امسال برگزار شود عمق و اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر تبلیغ و گسترش سبک دینی تاکید داشته‌اند بیان داشت: در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و تاکنون توانسته‌ایم سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) را تدوین کنیم که این کتاب بعد از ترجمه و انتشار در این جشنواره رونمایی خواهد شد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان خاطرنشان کرد: این فرصت خدمت به اهل بیت(ع) را باید قدر دانست و با تلاش، همفکری و همدلی تمام مجموعه‌هایی که می‌توانند در این حرکت اثرگذار باشند، کاری نو و ماندگار را در حوزه موضوعات مرتبط با حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) انجام دهیم.

انتهای پیام/78009/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول