اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات لرستان خبر داد

ثبت‌نام ‌‌7586 داوطلب برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در لرستان‌

رئیس ستاد انتخابات لرستان از ثبت نام نهایی 7 هزار و 586 کاندیدای شوراهای شهر و روستا در این استان خبر داد.

ثبت‌نام ‌‌7586 داوطلب برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در لرستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت‌نژاد ‌در حاشیه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی لرستان در محل استانداری لرستان در جمع خبرنگاران به آخرین آمار ثبت نام شدگان کاندیداهای شهر و روستا در لرستان اشاره کرد و گفت: از 26 فروردین تا یک اردیبهشت 7 هزار و 586 کاندیدا شامل یک هزار و 64 کاندیدای شوراهای شهر و 6 هزار و 522 کاندیدای شوراهای روستا در لرستان ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به ثبت نام 359کاندیدای زن برای شرکت در انتخابات شوراهای لرستان افزود: در بیش از 80 درصد روستاه‌های واجد شرایط برگزاری انتخابات در استان لرستان، شرایط برگزاری انتخابات شوراها به لحاظ تعداد داوطلبان فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه 1590 حوزه شهری و روستایی در استان وجود دارد اضافه کرد: انتخابات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق سرشماری سال 90 باید در سطح 25 شهر و یک هزار و 565 روستای لرستان برگزار شود.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه این انتخابات صددرصد در 25 نقطه شهری این استان برگزار می‌شود، ادامه داد: انتخابات شوراهای روستایی در یک هزار و 229 روستا یعنی بیش از 80 درصد روستاهای لرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این افراد ثبت نام نهایی شده‌اند، افزود: مرحله بررسی صلاحیت آنها توسط هیئت اجرایی از دوم اردیبهشت شروع شده و تا 18 اردیبهشت ادامه دارد که بعد از آن هیئت نظارت یک هفته بعد نظر خود را اعلام می‌کنند.

شریعت‌نژاد گفت: از تعداد 7 هزار و 586 نفر ثبت‌نام شده 6 هزار و 522 نفر روستایی و یک‌هزار و 64 نفر شهری هستند که برای این دوره از انتخابات به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تعدادی از آنان انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این آمار نهایی هستند، یادآور شد: از 6 هزار و 522 نفر روستایی تعداد 283 نفر زن و مابقی مرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: از تعداد یک هزار و 64 نفر شهری 76 نفر زن و 988 نفر مرد هستند.

شریعت‌نژاد اظهار داشت: از این تعداد 12 نفر روحانی، 44 استاد دانشگاه، 12 قاضی و وکیل، هفت پزشک، 357 کارمند، 382 فرهنگی، 120 بازنشسته، 13 نظامی، 3 هزار و 436 نفر شغل آزاد و 539 نفر کشاورز هستند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: بررسی صلاحیت شوراهای شهر و روستا تنها براساس مراجع چهارگانه صورت می‌گیرد و تحقیقات محلی هیچ نقشی را ایفا نمی‌کنند.

وی افزود: این افراد در شهرها و روستاهای خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، دلفان، دوره چگنی، دورود، سلسله، کوهدشت و پلدختر برای کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

شریعت نژاد با اشاره به اینکه ثبت‌نام شوراهای شهر و روستا در لرستان با استقبال خوبی در حال انجام است، گفت: در این دوره از انتخابات در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد 13 نفر به عنوان عضو اصلی و شش نفر عضو علی‌البدل، در شهرهای کوهدشت، نورآباد، الیگودرز و دورود 9 نفر عضو اصلی و چهار نفر عضو علی‌البدل، شهرهای ازنا، پلدختر و الشتر هفت نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل و شهرهای زیر 20 هزار نفر مانند چگنی پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/2304/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول