اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی:

شهرستان سمیرم نقش مؤثری در تولید ناخالصی‌های کشور دارد

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: شهرستان سمیرم با تولید 400 تن محصول سیب درختی نقش خوبی در تولید ناخالصی‌های کشور دارد.

شهرستان سمیرم نقش مؤثری در تولید ناخالصی‌های کشور دارد

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با اشاره به اینکه شهرستان سمیرم قطب مهم کشاورزی کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان سمیرم قطب کشاورزی است، بحث اصلی مردم منطقه مدیریت منابع آبی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سمیرم با تولید 400 تن محصول سیب درختی نقش خوبی در تولید ناخالصی‌های کشور دارد، ادامه داد: این شهرستان سیب تولیدی خود را به بازارهای کشورهای خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر می‌کند.

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی از جمله تغییرات آب و هوایی و بروز آفات کشاورزی و از بین رفتن محصولات خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی برای مقابله با این مشکلات باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

میرتاج‌الدینی، بحث بیمه را یکی از راهکارهای اساسی برای پرداخت خسارات به کشاورزان  دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود منابع آبی فراوان در این شهرستان، ایجاد سدهای کوچک و بزرگ از راهکارهای مقابله با آثار خشکسالی در منطقه است.

وی ادامه داد: سدهای تنگ  آب، گردنه خاکی، جنگ آباد و شهید از جمله طرح‌های مدیریت منابع آب این شهرستان است که برنامه مطالعاتی آن‌ها انجام شده و اعتبار درخواستی مسئولان شهرستان برای شروع اجرای عملیاتی این سدها 40 میلیارد تومان است.

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی یادآور شد: کشوری که اینچنین نوسانات دارد، باید پیش‌بینی کند و برنامه‌ریزی مداوم داشته باشد.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 36 هزار هکتار باغ سیب و 33 هزار هکتار زراعت در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد که بیش از 92 درصد مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول