اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم خبر داد

شهرستان سمیرم قطب باغبانی استان اصفهان

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: شهرستان سمیرم قطب باغبانی استان اصفهان است.

شهرستان سمیرم قطب باغبانی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، همت‌علی انصاری به عنوان مسئول کمیته عمران، کشاورزی و برنامه‌ریزی این شهرستان در نشست شورای اداری شهرستان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور به تشریح مشکلات این بخش اشاره و اظهار کرد: سمیرم با 36هزار هکتار باغ سیب و 52 درصد باغات استان، قطب باغبانی استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه شغل 92درصد مردم شهرستان کشاورزی است، افزود: خشکسالی سال87 خسارات غیر قابل جبرانی به باغات شهرستان سمیرم که سرمایه‌های 25ساله مردم است وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم اظهار کرد: خشکسالی  به بیش از 40درصد باغات این شهرستان تنش وارد کرد و باعث خشک و قطع شدن بسیاری از باغات آن شد.

وی شیوع آفات و بیماری‌ها از جمله آفت سل گندم و آفات دیگر به محصولات کشاورزی را از تبعات خشکسالی در این شهرستان دانست و اضافه کرد: در چند روز اخیر سرمازدگی به محصولات کشاورزی سمیرم خسارات شدیدی وارد کرده است و در برخی نقاط این شهرستان خسارت 100 در صد گزارش شده است.

انصاری با اشاره به خروج سالانه 2.7 میلیارد مکعب آب از حوزه سمیرم، کم‌آبی را مشکل کشاورزان سمیرم عنوان کرد و گفت: احداث بندهای خاکی،اجرای پمپاژ مصوبات پیش بینی شده، اجرای سدهای مصوب و اصلاح روش‌های آبیاری از جمله راه کارهای مقابله با خشکسالی است.

وی بیمه کارفرمایان کشاورزی، عدم تأمین اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی را از دیگر مشکلات این بخش اعلام کرد و اظهار کرد: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به سمیرم 13 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به سمیرم تخصیص داده شد که با این اعتبارت 200 کیلومتر احداث کانال و لوله‌گذاری در مسیر انتقال آب، 20 رشته قنات لایروبی و 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش فارس، سمیرم با 36 هزار هکتار باغ سیب و 33هزار هکتار زراعت در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد که بیش از 91 درصد مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول