اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در اصفهان عنوان شد

‌آزادگی خود را به هیچ جناحی نمی‌فروشم / ‌‌به هیچ عنوان ائتلاف نمی‌کنم

نامزد احتمالی یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: آزادگی خود را به هیچ جناحی نمی‌فروشم و به این دلیل در هیچ یک از ائتلاف‌ها به هیچ عنوان حضور پیدا نمی‌کنم.

‌آزادگی خود را به هیچ جناحی نمی‌فروشم / ‌‌به هیچ عنوان ائتلاف نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رضایی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سامان دادن به زندگی مردم با استفاده از نو‌سازی دولت و اقتصاد ملی ایران امکان‌پذیر است، اظهار کرد: نوسازی دولت و اقتصاد ملی باید در کشور ایجاد شود و این موضوع به عنوان شعار اصلی‌ام برای ساماندهی مسائل و مشکلات کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید متعهد شود که مسائل عمومی کشور را از مقوله سیاست جدا کند، اضافه کرد: در حال حاضر سیاست بیش از حد در برخی از امور غیر‌سیاسی وارد شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه سیاست باید در چارچوب و محدوده خود فعالیت کند، تصریح کرد: سیاست نباید جایگزین دین شود و خلأ‌های دینی موجود در کشور نباید با مسائل سیاسی پر شود و در صورت رخ دادن چنین موضوعی کشور با فاجعه مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور با رفتار و ساختار فعلی به اهداف واقعی خود دست پیدا نمی‌کند، ادامه داد: ساختار و رفتار دولت و اقتصاد ملی در سطح کشور باید نو‌سازی شود.

رضایی با اشاره به اینکه نخستین بیماری اقتصاد ایران این بوده که مردمی نیست بلکه دولتی و تک محصولی است، تاکید کرد: آسیب‌پذیری اقتصاد ایران سبب تحریم شدن ایران از سوی کشور‌های خارجی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ریال ایران به دلار‌های نفتی وابسته است، افزود: دولتی، مصرفی و نفتی بودن از مشکلات اقتصاد ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد ملی ایران باید نو‌سازی شود، گفت: تا زمانی که تحولاتی در کشور صورت نگیرد مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم وجود حساب و کتاب در بودجه کشور سبب بروز گرانی‌ها شده است، اظهار کرد: رفتار دولت باید اصلاح شود و در حال حاضر بخش قابل توجهی از منابع مسکن مهر از بانک مرکزی تأمین می‌‌شود.

رضایی با بیان اینکه بی‌انضباطی‌های مالی در دولت باید اصلاح شود، ادامه داد: نباید خارج از چارچوب‌های مشخص شده قانونی به سراغ بانک مرکزی بروند و پول بدون پشتوانه قانونی چاپ شود.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های اقتصادی در گرانی‌ها مؤثر بوده است، تصریح کرد: پرداخت یارانه‌ها تورم‌زا بوده است و با هر اقدام نا‌درستی در سطح کشور مقابله می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آزادگی خود را به هیچ جناحی نمی‌فروشم و به این دلیل در هیچ یک از ائتلاف‌ها به هیچ عنوان حضور پیدا نمی‌کنم، اضافه کرد: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا می‌کنم اما هدفمندی یارانه‌ها را به شکل تورمی و به صورت سکه‌های داغ اجرا نمی‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها به دو دلیل در کشور ایجاد شده که یکی به این دلیل که آمریکایی‌ها مصمم به تحریم ایران بوده‌اند و اقتصاد ایران از سامانه اجتماعی است، از دلایل دیگر این موضوع به شمار می‌رود، تاکید کرد: سیاست داخلی ایران باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/63004/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول