اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

کنترل جمعیت خلاف تأکیدات رهبری است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از خانه بهداشت و درمان رؤف گلپایگان گفت: کنترل جمعیت خلاف تأکیدات رهبری است.

کنترل جمعیت خلاف تأکیدات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن طریقت‌منفرد در بدو ورود به شهرستان گلپایگان در حالی از بخش اورژانس بیمارستان بازدید کرد که کادر درمانی این بیمارستان فرصت را مغتنم شمرده و از کمبود نیرو، نبود امنیت پرسنل زن، پرداخت نشدن اضافه‌کاری و مسئله مسکن اظهار گلایه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پس از بازدید وزیر بهداشت از این مرکز در جلسه خصوصی با پرسنل بیمارستان تنها اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق کارکنان علوم پزشکی را بالغ بر 82 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:‌ امسال نزدیک به 250 نفر پرستار در دانشگاه علوم پزشکی استخدام می‌شوند.

در ادامه وزیر بهداشت ضمن بازدید از بخش جدید بیمارستان امام حسین گلپایگان در جمع همراهان بیماران بستری قرار گرفت که در این دیدار عمده مشکلات مطرح شده از سوی همراهان بیمار، مسئله زیرمیزی گرفتن پزشکان، عدم جوابگویی شفاف کادر بهداشت و درمان به بیماران، نبود رسیدگی کامل و به موقع به بیماران در بخش بستری عنوان شد.

بنابراین گزارش، در این دیدار معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان موظف به پیگیری و وضعیت درمان این افراد شدند.

همچنین وزیر بهداشت از خانه بهداشت و درمان رؤف گلپایگان بازدید به عمل آورد و اظهار داشت: کنترل جمعیت خلاف تأکیدات رهبری و مخالف دستورالعمل وزارت بهداشت و مطابق با شعار سازمان جهانی بهداشت است که باید در این ارتباط در حوزه افزایش موالید، اقدامات گسترده‌ای صورت بگیرد.

وی در بازدید از بیمارستان گوگد گلپایگان قول پیگیری طرح پزشک خانواده در نسخه جدید با درنظر گرفتن وضعیت پزشکان و مردم را داد.

طریقت‌منفرد در سفر یک روزه خود به استان اصفهان همچنین از پروژه ساخت مرکز سلامت شهید بهشتی و طرح توسعه اورژانس بیمارستان فاطمیه شهرستان خوانسار بازدید کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار در دیدار وزیر بهداشت ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مرکز سلامت شهید بهشتی، هزینه ساخت این مرکز را بیش از 2 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: زیربنای این مرکز 2 هزار متر مربع است.

وحدتی با بیان اینکه مرکز سلامت در 6 طبقه با زیربنای 380 متر مربع در هر طبقه تعبیه شده است، گفت: اجرای طرح بستری موقت همچون سایر کشورها از جمله اسکاندیناوی جزو برنامه‌های وزارت بهداشت قرار بگیرد.

طرح توسعه اورژانس فاطمیه شهرستان خوانسار با زیربنای یک هزار و 601 متر مربع با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان در دست ساخت است.

همچنین وزیر بهداشت در سفر به گلپایگان و بازدید از بیمارستان امام حسین این شهرستان، پروانه مطب یک پزشک در کل کشور را لغو، تولد بی‌وقفه یک نوزاد را در دستورکار قرار داد و هزینه شیمی درمانی یک بیمار سرطان سینه را متقبل شد.

انتهای پیام/63014/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول