اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز رخ داد

راهپیمایی ارامنه اصفهان به مناسبت‌ سالروز نسل‌کشی ارمنیان

ظهر امروز ارامنه اصفهان به نشانه نفرت از نود و هشتمین سالروز نسل‌کشی ارمنیان در خیابان نظر راهپیمایی کردند.

راهپیمایی ارامنه اصفهان به مناسبت‌ سالروز نسل‌کشی ارمنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز ارامنه اصفهان در خیابان نظر که محل سکونت بسیاری از اقلیت‌های مذهبی این استان است با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار جبران فجایع انسانی قرن بیستم بودند.

بر روی یکی از این بنرها متنی با این مضمون «خواست ملت ارمنی شناسایی، محکومیت و جبران خسارت نسل کشی 1915 توسط دولت ترکیه» نوشته شده بود و یک صدا با هم خواستار اعاده حقوق خود از دولت ترکیه بودند.

این جمع معترض بیانیه‌ای را در میان مردم توزیع کردند که در آن سال 1915 هم‌زمان با جنگ جهانی اول امپراتوری عثمانی در شب 24 آوریل صدها تن از رهبران سیاسی و روشنفکران ارمنی را به قتل رساندند و در فاصله‌ سال‌های 1915 تا 1923 بیش از یک و نیم میلیون ارمنی دیگر ملقب به ترک‌های جوان به قتل رسیدند.

در بخشی دیگر از این بیانیه خواسته ارامنه احقاق حقوق خود و متعاقب بی‌کیفر ماندن نسل کشی ارامنه دانستند و اینکه این اثرات مخرب همواره زندگی میلیون‌ها انسان را نسل در اندر نسل به مخاطره انداخته و خواستار پرداخت خسارات و صدمات وارده توسط مجرمین و مرتکبین از دولت‌ها و جانشینان آنها شدند.

انتهای پیام/63007/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول