اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در گزارش به شورای امنیت

ابراهیمی: معارضان سوری وحدت نظر ندارند

فرستاده مسترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در گزارش خود به شورای امنیت در مورد آخرین تحولات سوریه گفت که معارضان سوری بر یک موضع ثابت و سیاست‌های یکسان وحدت نظر ندارند.

ابراهیمی: معارضان سوری وحدت نظر ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «اخضر ابراهیمی» فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب روز جمعه گذشته گزارشی به شورای امنیت در مورد آخرین تحولات سوریه ارائه کرده که بخشی از این گزارش در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است.

ابراهیمی شرایط سوریه را کاملا ناامید کننده خوانده و گفته که هیچ امیدی برای خروج از تونل نابودی که بحران سوریه در آن گرفتار شده وجود ندارد.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب افزوده: شرایط سوریه هر روز بدتر می‌شود زیرا حکومت آماده گوش دادن نیست و معارضان نیز بر یک موضع ثابت و سیاست‌های یکسان وحدت نظر ندارند.

در ادامه این گزارش آمده که شرایط بحران سوریه تغییر نکرده و نخواهد کرد یا جنگی طاقت فرسا را تا پایان شاهد خواهیم بود زیرا هر کدام از طرف‌های نزاع و حامیانشان معتقدند که پیروز میدان خواهند بود و یا اینکه دو طرف نزاع و حامیانشان متوجه خواهند شد که راه حل نظامی گزینه مناسبی نیست و باید به سرعت مذاکرات را برای راهکار سیاسی آغاز کنند.

وی همچنین با اشاره به درخواست «معاذ خطیب» رئیس پیشین ائتلاف معارضان سوری در فوریه گذشته برای گفت‌وگو با حکومت سوریه گفت: آن اقدام مانند نوری ضعیف در شرایطی تاریک بود اما «غسان هیتو» نخست وزیر دولت موقت معارضان این امید را با خودداری از مذاکره نابود کرد.

ابراهیمی از طرف‌های نزاع خواست تلاش برای آغاز راهکار دیپلماتیک را از سر بگیرند و از مردم سوریه به خاطر دستاوردهای نا چیزش در هشت ماه گذشته عذر خواهی کرد و گفت: تلاش‌ها برای توقف خونریزی و ایجاد صلح در سوریه موفقیت آمیز نبوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول