اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرمانده عالیرتبه نیروی هوایی ناتو در افغانستان:

عملیات پهپادهای مسلح ناتو در افغانستان سال‌ها بعد از عقب نشینی 2014 ادامه دارد

عالیرتبه ترین فرمانده نیروهای هوایی ناتو در افغانستان از عملیات ادامه دار و طولانی مدت هواپیماهای بدون سرنشین و مسلح آمریکا و انگلیس در این کشور بعد از عقب نشینی نیروهای ائتلافی در پایان سال 2014 میلادی خبر داد.

عملیات پهپادهای مسلح ناتو در افغانستان سال‌ها بعد از عقب نشینی 2014 ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، یکی از عالیرتبه ترین افسران نیروی هوایی ناتو در افغانستان روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و انگلیس سال ها بعد از عقب نشینی بیشتر نظامیان بین المللی از افغانستان بعد از سال 2014 میلادی، به عملیات های خود در این کشور ادامه خواهند داد.

بر اساس این خبر، «جیک پولومبو» فرمانده ارشد نیروی هوایی ناتو در گفت‌وگو با خبرنگاران وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد که چالش های پیش رو در ساخت نیروی هوایی افغانستان نیازمند حضور ادامه دار پهپادها و ائتلافی از خلبان ها جهت آموزش نظامیان بومی افغانستان است.

این فرمانده با اشاره به اینکه نیروی هوایی افغانستان تا اوایل 2016 میلادی می تواند به بهترین نحو ممکن مستقل شود، اعلام کرد که درصد قابل تشخیصی از حضور هوایی ناتو در افغانستان شامل پهپادهایی می شود که از مکان هایی در آمریکا مانند پایگاه نیروی هوایی «کریچ» در ایالت «نوادا» و «هالومن» در «نیومکزیکو» به پرواز در آمده اند.

این فرمانده ارشد ناتو در افغانستان همچنین تاکید کرد که برخی از پهپادهایی که قرار است در افغانستان عملیات داشته باشند، مجهز خواهند شد.

پولومبو مدعی شد که علت مسلح کردن پهپادها، قابلیت آنها برای حمایت از نیروهای ائتلافی ناتو در افغانستان و خود افغان ها است.

در این خبر آمده است که بیشتر نیروهای ائتلافی مستقر در افغانستان قرار است در پایان سال 2014 میلادی این کشور را ترک کنند. نیروهای آموزشی ناتو در حال حاضر شامل حدود 300 مربی است که نهایتا با سرعت کمتری از نیروهای زمینی بین المللی از افغانستان عقب نشینی خواهند کرد.

بر اساس این خبر، بعد از سال 2014 میلادی، ماموریت ناتو در افغانستان تامین آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول