اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه صحنه:

اوج محبت به ولایت در ام‌البنین(س) تبلور داشته است

امام‌جمعه شهرستان صحنه گفت: حضرت ام‌البنین(س) از احترام و ارادتی بالا در نزد ائمه برخوردار بودند و اوج عشق و محبت به ولایت در ایشان تبلور داشته است.

اوج محبت به ولایت در ام‌البنین(س) تبلور داشته است

حجت‌الاسلام احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به مناسبت سال‌روز وفات حضرت ام‌البنین(س) افزود: این بانوی بزرگوار از احترام و ارادتی بالا در نزد ائمه برخوردار بودند و از جایگاهی والا در نزد مسلمانان و شیعیان برخوردار هستند.

وی ولایت‌مداری و عشق سرشار ام‌البنین(س) به اهل‌بیت را الگویی برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: تواضع و ایثار این بانو بارها در منزل امیرالمؤمنین و حادثه کربلا دیده شده چنان‌که چهار پسر وی در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.

زارعی تربیت فرزندانی چون حضرت عباس(ع) که اسوه جوانمردی است را الگویی برای تربیت فرزند برای تمام زنان عنوان کرد و گفت: لقب بنی هاشم که به حضرت عباس(ع) اختصاص یافته ریشه در خواب مادر ایشان به‌هنگام ازدواج با حضرت علی (ع) داشته، که در باغی سرسبز یک ماه و سه ستاره را رؤیت کرده بود.

به گفته امام‌جمعه شهرستان صحنه، ولایت‌مداری ام‌البنین زمانی شدت می‌گیرد که به هنگام حادثه کربلا و شهادت پسرانش خم به ابرو نیاورد ولی به هنگام شهادت امام حسین(ع) نقش بر زمین شده و از حال رفته است.

وی با بیان اینکه فاطمه اسم و ام‌البنین لقب این بانوی بزرگوار است، ادامه داد: پدر این بانو حزام‌بن خالد از قبیله بنی کلاب بوده که در شجاعت و دلاوری در آن‌زمان بی‌همتا بوده‌اند و عموی ایشان که لبید نام داشته به سرودن اشعار در مدح پیامبر(ص) می‌پرداخته است.

وی افزود: عشق و اوج محبت حضرت ام‌البنین(س) به ولایت و اهل‌بیت تا آخر عمر در وجود این بانوی بزرگوار موج می‌زده است.

انتهای پایم/2700/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول