اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضعیت شورا و شهرداری خورموج

آیا باز هم شاهد حضور مدیران ضعیف شهری در خورموج خواهیم بود؟

شورای اسلامی شهر خورموج پس از چند سال سردرگمی و بی مدیریتی و اختلافات موجود نتوانست رضایت مردم را جلب کند هر چند بار دیگر با مدیریت ضعیف، شاهد ثبت نام مجدد بعضی از اعضای این شورا هستیم.

آیا باز هم شاهد حضور مدیران ضعیف شهری در خورموج خواهیم بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، بارها در خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، جمع‌ها و گفتمان‌های گوناگون از عملکرد ضعیف شهرداری و شورای شهر خورموج یاد شده است ولی گوشی شنوا، یا چشمی بینا نبوده که چنین مطالبی را بررسی کند.

در جهان امروزی بحث ایمن‌‌سازی‌ و معماری شهرها در همه جای دنیا بخشی از دانش و اساس یک جامعه محسوب می‌شود با توجه به این موضوع، می‌توان گفت بخش قابل توجهی از وضعیت ساخت و سازهای شهری در شهر خورموج در حد مطلوب و دانش امروزی نیست و با استانداردهای تعریف شده فاصله دارند همه اینها به ضعف مدیریت شهری برمی‌گردد.

متاسفانه منتخبین مردم در امور شهری بعضا به‌ خاطر ملاحظه کاری و رضایت مالک وی را از حقوق اصلی‌اش که همانا ایمن‌سازی خود و خانواده‌اش در مقابل خطرات است تحت عناوین مختلف از جمله جلب رضایت مالک یا رودربایستی محروم می‌کنند.

با توجه به زمین‌لرزه‌هایی که در شهرستان به وقوع پیوسته امروزه بحث مقاوم‌سازی تحت نظارت‌های درست مسئولان جامعه مهندسان و مدیریت شهری برای سکونت در شهر خورموج امری واجب و عدم نظارت واحدهای متولی بر مراحل حساس ساخت و ساز و بحث مقاوم‌سازی عملی نابخشودنی است.

پیشینه انتخابات‌ قبلی و بررسی وابستگی‌های قومی برخی اعضای شوراهای اسلامی ادوار قدیم حکایت از این دارد که مسائل قومی در رفتار عمده انتخاب‌کنندگان دخیل بوده و انتخاب اعضای شورای شهر بر اساس روابط قومی، قبیله‌ای و دوستی انجام و نه بر مبنای تخصص و تعهد بوده است.

شورای شهر خورموج امروز احتیاج به افراد متخصص همراه با تعهد دارد که بدانند توسعه پایدار شهری، شهر سالم و با برنامه‌ریزی صحیح مالی شهرداری و حکمروایی خوب شهری در چیست.

امروز شهر خورموج با مشکلات مختلفی روبه‌رو است که احتیاج به افرادی متخصص، متعهد و با درایت دارد که ماهیت شهر و مدیریت شهری را بدانند.

حال این سوال باقی است چرا شهرستانی که دارای جوانانی متخصص است و در مرکز استان در حال فعالیت هستند از آنها برای مدیریت شهری استفاده نمی شود ولی از نیروی که ضعیف‌ترین افراد است و غیربومی هم هست باید از آن حمایت صورت بگیرد آیا باز هم باید در یک کوچه بن بست بنشینیم و انتظار داشته باشیم تا این آقایان بیایند و برای مردم تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول