اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می دهد

دیشموک بام طبیعت کهگیلویه + تصاویر

شهر زیبای دیشموک با مناظر زیبای طبیعی و با ارتفاع یک هزار و 900 متر از سطح دریا به عنوان بام شهرستان کهگیلویه شناخته می‌شود.

دیشموک بام طبیعت کهگیلویه + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه شهر زیبا و رویایی دیشموک یکی از شهرهای زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد در غربی‌ترین نقطه استان و در میان کوه‌های سربه فلک کشیده غارون، سفید، منگشت و سیاه قرار گرفته است.

*دیشموک بام طبیعت کهگیلویه

شهر دیشموک با ارتفاع بیش از یک هزار و 900 متر از سطح دریا و به جهت دارا بودن اقلیم سردسیری دارای طبیعتی بکر و منحصر به فرد است و به عبارتی می‌توان گفت دیشموک بام طبیعت کهگیلویه است.

این شهر نوپا و زیبا که دارای جمعیتی 8 هزار نفری است در فاصله 95 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار گرفته است. مسیر دسترسی به دیشموک گرچه پرپیچ و خم است اما با رسیدن به این شهر و دیدن مناظر بکر و رویایی آن خستگی از تن انسان به در می‌شود.

نام شهر دیشموک از ریشه "دژ محکم" گرفته شده که پس از مدتی به "دیش محکم" و در دهه‌های اخیر به دیشموک تبدیل شد. به این شهر که وارد می‌شوی چیزی که بیشتر جلب توجه می‌کند وجود انبوه درختان بلوط  و چمن‌زارهای خرم و طبیعی اطراف شهر است که مانند کمربندی سبز این شهر را احاطه کرده است.

این شهر که زمان تاسیس آن به سال 82 بر می‌گردد از به هم پیوستن چند روستا به وجود آمده و با وجود ساخت و سازهای فراوانی که در آن انجام شده و ریختی کاملا شهری به خود گرفته در اطراف شهر باغ‌ها و مزارعی وجود دارد که به زیبایی و طراوت این شهر افزوده است. 

وجود رودخانه‌های گندم کار، لیراب، آجم و فارتق و چندین چشمه دائم در حریم و اطراف شهر زیبای دیشموک باعث ایجاد تصاویر بی‌نظیر از طبیعت در این شهر شده است.

 خالق طبیعت زیبایی‌های دیگری نیز به دیشموک اعطا کرده و آن دریاچه‌های فصلی متعددی است که در اطراف شهر دیشموک به وفور یافت می‌شوند و همین دریاچه‌های فصلی در فصل‌های بهار و تابستان زیبایی‌های بی‌نظیری را به وجود می‌آورند.

 دریاچه فصلی گراب در فاصله دو کیلومتری دیشموک

 نصیریان یکی از اهالی نامناسب بودن جاده دسترسی به دیشموک از سمت دهدشت را یکی اصلی‌ترین مشکلات در جهت شناسایی ظرفیت‌های دیشموک دانست و افزود: با تعریض و ایمن سازی جاده دسترسی به دیشموک می‌توان شاهد توسعه این شهر به خصوص در حوزه گردشگری بود. 

 *دیشموک بهشت گمشده کهگیلویه و بویراحمد

  وی نزدیکی دیشموک به استان خوزستان را یکی از امتیازات ویژه این شهر دانست و تاکید کرد: در صورت تکمیل جاده‌های دسترسی به دیشموک از سمت خوزستان  و همچنین مارگون به دیشموک علاوه بر خارج شدن این شهر زیبا از بن‌بست می‌توان شاهد معرفی و شناساندن این بهشت گمشده به سایر نقاط استان و کشور بود.  

مناظر طبیعی و باغ های اطراف شهر دیشموک

از زیبایی‌های دیشموک هر چه بگوییم کم گفته‌ایم و این تصاویر تنها گوشه‌ای از طبیعت زیبا و بی‌نظیر دیشموک هستند.

قطعا ظرفیت‌های بالقوه دیشموک در حوزه گردشگری و مشکلات اساسی که این بخش در حوزه زیرساخت‌ها به خصوص در بحث جاده‌های دسترسی دارد می‌طلبد که مسئولان توجه بیشتری به این بخش داشته باشند

------------------------------

گزارش از قاسم خشت‌زر

------------------------------

انتهای پیام/82008/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول