اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان اسبق آسیا:

قهرمان نشدن کشتی ایران در آسیا فاجعه است/ کشتی به ورزش شانسی تبدیل شده

قهرمان سابق آسیا ضعف فدراسیون کشتی ایران را دلیل ناکامی‌های اخیر این رشته اعلام کرد و گفت: عدم قهرمانی کشتی ایران در آسیا فاجعه است.

قهرمان نشدن کشتی ایران در آسیا فاجعه است/ کشتی به ورزش شانسی تبدیل شده

ایوب بنی‌نصرت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: اینکه تیم دوم ما در مسابقات کشتی آزاد قادر به قهرمانی در آسیا نمی‌شود، فاجعه بوده و نمایانگر این است پشتوانه‌ای در این رشته نداریم.

وی با یادآوری درخشش کشتی آزاد ایران در دهه‌های گذشته افزود: در گذشته نیز تیم دوم ایران در مسابقات آسیایی حضور و با اقتدار و فاصله فراوان به قهرمانی آسیا دست می‌یافت و  اینکه ما امروز  بعد از هندوستانی که در این رشته اصلا مطرح نیست در رده دوم قرار گرفته و در هفت وزن تنها یک طلا کسب می‌کنیم، اعلام خطر بوده و شاید در آینده نزدیک حتی با تیم اول خودمان هم در آسیا نتوانیم قهرمان شویم.

فدراسیون کشتی مسبب شکست‌ها است

دارنده مدال آسیا در دهه  70 شمسی  مسئول ناکامی‌های کشتی ایران را فدراسیون این رشته ذکر کرد و ابراز داشت: یک و نیم سال است که این فدراسیون توسط سرپرست اداره می‌شود که برخلاف مقررات است و حکم سرپرست تنها شش ماه از لحاظ قانونی اعتبار دارد.

بنی‌نصرت تیغ حملات خود را به سمت خطیب نشانه رفته و افزود: مشکل کشتی این است که افرادی بر مسند قدرت قرار گرفته‌اند که آشنایی با این رشته نداشته و  با کشتی بیگانه هستند.

وی تصریح کرد: یزدانی خرم و یا خطیب از خانواده کشتی نبوده و  قطعا مشکلات این رشته را نمی‌دانند و نه تنها به پیشرفت کشتی کمک نکرده‌‌اند، بلکه حتی در زمان مدیریت آنان کشتی پسرفت هم کرده است.

بنی‌نصرت خاطرنشان کرد: قدر مسلم اگر  به جای خطیب فردی از جنس کشتی همانند امیررضا خادم در راس این رشته قرار می‌گرفت، امروز دید فیلا هم نسبت به ما فرق می‌کرد و می‌توانستیم در تصمیمات جهانی نیز تاثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه به عنوان یکی از قدرت‌های کشتی جهان در فیلا هیچ کرسی نداریم، افزود: شما اگر کل کشور قطر را بگردید در آن یک دوبنده پیدا نمی‌کنی، در حالی که این کشور در فیلا صاحب نماینده است.

به جای اجرای فن به هل دادن امتیاز می‌دهند

عضو تیم ملی کشتی ایران در المپیک 1992 بارسلون گفت: متاسفانه فدراسیون جهانی کشتی با تصمیمات خود جذابیت این رشته را از بین برده و کشتی امروز تبدیل به یک رشته ورزشی دفاعی و شانسی شده است.

وی افزود: در گذشته در کشتی به فن امتیاز می‌دادند و کشتی گیران با ارائه فنون زیبا هم تماشاگران این رشته را راضی نگه داشته و هم خود به موفقیت دست می‌یافتند، اما امروز با ضعف مسئولان فیلا کشتی تبدیل به رشته شانس و گوی شده و یا شاهد هستیم که در مسابقات دو کشتی گیر فقط  همدیگر را هل می دهند و  برای خارج شدن از میدان مسابقه امتیاز داده می‌شود.

پهلوان سال 71 ایران افزود: طبیعی است که با قوانین این رشته و از دست رفتن جذابیت آن، استقبال جوانان نیز کمتر شده و امروز در سالن‌های کشتی بیشتر افرادی تمرین می‌کنند که سنی از آنها گذشته و کمتر جوانان و نوجوانان دیده می‌شود.

وی ابراز داشت: در مسابقات جهانی استانبول در سال 1994 که من عضو تیم ملی بودم در سالن مسابقات جای سوزن انداختن نبود و ایرانی‌ها و ترکیه ای ها سالن را پر کرده بودند، اما در مسابقات جهانی دو سال پیش که باز در استانبول برگزار شد، سالن مسابقات خالی بوده و تنها ایرانی ها از این مسابقات استقبال کرده بودند.

قهرمان المپیک در آسیا اول نمی‌شود

بنی‌نصرت گفت: کشتی فرنگی ایران قهرمان المپیک لندن در مسابقات آسیایی در جای دوم قرار می‌گیرد تا مشخص شود که آن قهرمانی با بنا به دست آمده و  فدراسیون کشتی در قهرمانی ایران در المپیک نقشی نداشته است.

وی افزود: در کشتی آزاد نیز 4 ماه مانده به المپیک سرمربی موفق این تیم غلام محمدی را کنار گذاشتند و  همگان می‌دانند که مربیان تیم کشتی آزاد در المپیک کاره‌ای نبوده و این مدیر تیم کشتی بوده که کشتی گیران را هدایت می‌کرد و عملا دیدیم که هم در المپیک و هم در قهرمانی آسیا شکست خوردیم و مشخص شد تنها کشتی‌گیر بودن برای موفقیت مدیریتی کافی نیست.

این مدرس تربیت‌بدنی افزود: امروز به جای اینکه هزینه فدراسیون برای پرورش جوانان و نوجوانان کشور خرج  شود، به مسافرت‌های  مسئولان این رشته صرف می‌شود که هیچ توشه مثبتی را هم در بر ندارد.

 

در موفقیت پرویز هادی هیئت کشتی آذربایجان شرقی هیچ نقشی نداشته است

ایوب بنی‌نصرت در مورد موفقیت اخیر پرویز هادی در مسابقات آسیایی گفت: در کسب مدال طلا این کشتی‌گیر تبریزی هیئت کشتی استان هیچ نقشی نداشته و حق هیچ ادعایی را هم ندارد.

دارنده مدال بازی‌های آسیایی هیروشیما و پکن افزود: دبیر هیئت کشتی استان که ادعا می‌کند هادی شاگرد او بوده، اهل شوط ماکو است و کشتی استان در زمان مدیریت فعلی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

بنی‌نصرت تاکید کرد که پرویز هادی کشتی‌گیر خود ساخته است که نزدیک به دو سال است با هزینه شخصی خود در تهران زندگی می‌کند و زیر نظر علی‌رضا رضایی به تمرین پردازد.

آسیا برای پرویز هادی کوچک است

بنی‌نصرت با اشاره به اینکه آسیا برای پرویز هادی کوچک است، خاطرنشان کرد: آینده بسیار خوبی در انتظار پرویز هادی است و بعد از کسب دومین مدال طلا در آسیا باید گفت که آسیا دیگر برای این کشتی‌گیر تبریزی کوچک است و وی باید در کشتی خود تغییراتی ایجاد کرده و به موفقیت در مسابقات جهانی و المپیک بیاندیشد.

ایوب بنی‌نصرت پرافتخارترین کشتی‌گیر آزاد کار تبریز است. در کارنامه وی قهرمانی در آسیا، کسب مدال در بازی‌های آسیایی، مقام پنجمی المپیک بارسلون، حضور در مسابقات جهانی و بین‌المللی به چشم می‌خورد.

بنی‌نصرت در سال 1371 در کشتی پهلوانی کشور به مقام قهرمانی دست یافته و بازوبند قهرمانی بر بازویش بسته شد. 

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول