اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته‌شدن 5 سعودی و زخمی‌شدن یکی از رهبران تحت پیگرد القاعده در سوریه

عملیات ارتش سوریه در ریف لاذقیه در غرب سوریه علیه مراکز تجمع عناصر سازمان تروریستی القاعده کشته شدن 5 تبعه سعودی و زخمی ‌شدن یکی از رهبران تحت پیگرد القاعده در سوریه را درپی داشت.

کشته‌شدن 5 سعودی و زخمی‌شدن یکی از رهبران تحت پیگرد القاعده در سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوریه، یگان‌های ارتش سوریه امروز سه‌شنبه در عملیاتی دقیق و گسترده شماری از مراکز تجمع گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره»، شاخه سازمان تروریستی القاعده در سوریه را در روستاهای «الکرت» و «المریج» از توابع ریف لاذقیه منهدم کنند.

بنابر گزارش خبرنگار فارس در جریان این عملیات ده‌ها جهادی تکفیری کشته شدند که در میان آنها 5 تبعه سعودی به نام‌های «طلال العبادی»، «ثائر الجنکید»، «خالد العوفی»، «عامر الشهری» و «عبد الرحمن الدخیل» شناسایی شدند.

همچنین در این عملیات یکی از سران سعودی سازمان تروریستی «القاعده» به نام «ابراهیم العسیری» دچار جراحت‌های شدید شد. العسیری یکی از عناصر برجسته سازمان القاعده به شمار می‌آید که در یمن و آمریکا تحت پیگرد قرار دارد.

از سوی دیگر از ادلب در شمال سوریه خبرنگار فارس گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه صبح امروز سه شنبه حمله افراد مسلح به شهر «جسر الشغور» را خنثی کردند.

شهر جسر الشغور در استان ادلب چند روز پیش پس از پاکسازی کامل از تروریست‌های مسلح منطقه امن اعلام شده بود که امروز صبح مورد حمله شماری از افراد مسلح قرار گرفت و در جریان درگیری‌های رخ داده بین دو طرف بیش از 20 فرد مسلح کشته شدند که در میان کشته‌ها مصطفى ابراهیم، مصعب نجار و محمد نجار از تروریست‌های معروف منطقه کشته شدند.

حمله افراد مسلح به شهر جسر الشغور همزمان با حمله خمپاره‌ای گروه دیگری از این تروریست‌ها همراه بود. در جریان حمله خمپاره‌ای افراد مسلح به شهر جسر الشغور که دو روز است، ادامه دارد، شماری از اهالی این شهر زخمی و چندین وارد مسکونی و محل تجاری و مراکز و تاسیسات عمومی تخریب شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول