اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مرند خبر داد

ثبت‌نام 804 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرستان مرند

فرماندار شهرستان مرند از ثبت‌نام 804 نفر در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان خبر داد.

ثبت‌نام 804 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرستان مرند

بهنام رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند اظهار کرد: 783 نفر از از این تعداد را آقایان و 21 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی، در مورد متقاضیان عضویت در شوراهای روستایی نیز افزود: 511 نفر در روستاهای بخش مرکزی و 110 نفر در روستاهای بخش یامچی ثبت‌نام انجام کرده‌اند که از این تعداد 600نفر مرد و 21 نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان مرند، تعداد نامزدهای انتخاباتی شهرهای این شهرستان شامل مرند، یامچی، کشکسرای، زنوز و بناب مرند را به تفکیک جنسیت متشکل از 172نفر مرد، 12 نفر زن و جمعاً 184 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 98 نفر فقط شهر مرند ثبت‌نام کرده‌اند که 90 نفر مرد و هشت نفر زن هستند.

وی، از رشد 40 درصدی ثبت‌نام کاندیداها در دوره چهارم شوراهای اسلامی نسبت به دوره سوم خبر داد و گفت: افزایش این درصد ناشی از حساسیت مردم نسبت به سرنوشت شوراهاست و توسعه و عمران آبادانی و مشارکت بیشتر به منطقه را می‌رساند.

رضوانی، عملکرد شوراهای اسلامی شهرستان در دوره قبل را خوب ارزیابی کرد و از مردم خواست با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به سرنوشت آبادانی شهر و روستای خود اندیشیده و در انتخاب افراد اصلح و با تجربه بیشتر دقت کنند چرا که شوراها در انتخاب غیرمستقیم شهرداران و دهیاران نقش بارز و اساسی دارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان مرند با تاکید بر اینکه کلیه شرایط  لازم برای برگزاری انتخابات سالم و قانونی در این شهرستان فراهم شده است، تصریح کرد: یکی از مصادیق مهم نامگذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری که به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، انتخابات است که مردم نیز با اطاعت از مقام معظم رهبری همچون سایر مراسم و انتخابات با حضور حماسی خودشان شعور سیاسی و بینش اسلامی را به نمایش گذاشته و تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی در ادامه از فعالیت‌های مقدماتی هیئت‌های اجرایی و بازرسی به صورت قانونمند و بی‌طرف در شهرستان مرند خبر داد و افزود: با آغاز مرحله استعلام کاندیداهای چهارمین دوره شوراهای اسلامی، نتایج نهایی 28 اردیبهشت اعلام خواهد شد.

شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان با داشتن 240 هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در جاده ترانزیت اروپا و آسیا همچنین همجواری با منطقه آزاد ارس از نظر سیاسی و اقتصادی از شهرهای مهم استان است.

انتهای پیام/60001/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول