اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

بهره‌برداری از 17 هزار و 800 واحد مسکن مهر در استان قم تا پایان سال 92

وزیر راه و شهرسازی از رشد نسبی پروژه‌های بخش راه در طول دولت دکتر احمدی‌نژاد نسبت به دولت‌های قبل خبر داد و گفت: تا پایان دولت دهم و حداکثر تا پایان امسال‌، 17 هزار و 800 واحد مسکن مهر در استان قم به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از 17 هزار و 800 واحد مسکن مهر در استان قم تا پایان سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی نیکزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان قم اظهار داشت: در طول دولت‌های نهم و دهم، هزار و 25 کیلومتر آزادراه ساخته شد در حالی که این مقدار نسبت به زمان اجرایی آزادراه در کشور 2.7 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از ساخت 8 هزار و 337 کیلومتر بزرگراه در طول دولت احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: این رقم در هشت سال قبل دولت نهم 2 هزار و 537 کیلومتر بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های خط ریلی در دولت‌های نهم و دهم مساوی با دولت هشتم بوده است، گفت: 2 هزار و 433 متر خط ریلی در زمان احمدی‌نژاد ساخته شده که نزدیک به همین رقم در هشت سال قبل دولت نهم ساخته شده است.

وی در ادامه از ایجاد 45 هزار و 367 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در طول دولت‌های نهم و دهم خبر داد و گفت: این میزان در هشت سال قبل دولت نهم 37 هزار و 109 کیلومتر بوده است.

وی تأکید کرد: در حوزه وزارت راه و شهرسازی مجموعاً 57 هزار و 603 کیلومتر انواع راه ساخته شده است و در کل کشور و در کل دولت‌ها 223 هزار کیلومتر راه روستایی و شهری ایجاد شده است.

نیکزاد با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 41 هزار و 500 کیلومتر پروژه در دست اجرا است، گفت: 2 هزار و 500 کیلومتر آزادراه، 8 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه و 12 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و 10 هزار کیلومتر راه روستایی در دست احداث است.

وی افزود: علاوه بر این 8 هزار و 500 کیلومتر خط ریلی راه‌آهن نیز در دست اجرا است و ما با اجرای این پروژه‌ها توانسته‌ایم ایران را از طریق خط ریلی به همه همسایگان متصل کنیم.

وی همچنین به افتتاح کمربندی خط ریلی استان قم اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، قطارهای باری که از اقصی نقاط کشور وارد قم می‌شدند از فردا دیگر وارد این شهر نمی‌شوند و در آینده نزدیک قطارهای مسافربری نیز از قم خارج خواهند شد.

وی در عین حال یادآور شد: امروز حدود 133 کیلومتر راه‌آهن را با عنوان خط ریلی کمربندی قم افتتاح کردیم که برای این پروژه 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود، مسکن مهر را کاری انقلابی، اسلامی و انسانی دانست و گفت: مسکن مهر، بازگشت به گفتمان امام خمینی (ره) بوده که در دوران احمدی‌نژاد اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: تا سال 84، 252 هزار و 500 واحد مسکونی در قم بوده است در حالی که در دولت نهم و دهم 58 هزار و 500 واحد مسکن شهری و روستایی با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومان ساخته شده است.

نیکزاد بیان داشت: تا به امروز 30 هزار و 300 واحد مسکن مهر در استان قم افتتاح شده بود که با اضافه شدن 7 هزار و 68 واحد دیگر، این رقم به 41 هزار واحد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: 17 هزار و 800 واحد مسکن مهر باقی‌مانده در فرجه زمانی آخر دولت و حداکثر تا پایان سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان عنوان داشت: برای احداث 7 هزار و 68 واحد مسکن مهر که امروز به افتتاح رسید بالغ بر 482 میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/78001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول