اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرماندە نیروی هوایی عراق در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تکذیب سقوط بالگردهای وابستە بە نیروی هوایی عراق در استان کرکوک

فرماندە نیروی هوایی عراق ضمن تکذیب سقوط بالگردهای وابستە بە این نیرو در درگیری‌های امروز استان کرکوک، بر انجام عملیات مهار تظاهرکنندگان بە طور موفقیت آمیز، خبر داد.

تکذیب سقوط بالگردهای وابستە بە نیروی هوایی عراق در استان کرکوک

سرلشکر "حامد العطیة" فرماندە نیروی هوایی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ، سقوط بالگرد وابستە بە نیروی هوایی عراق در شهر حویجە از توابع استان کرکوک را تکذیب کرد.

وی اظهار داشت: هیچ بالگردی سقوط نکردە و اخبار برخی رسانەهای داخلی و خارجی در این بارە  دروغ است ؛ بالگردهای وابستە بە نیروی هوایی عراق برای جلوگیری از افزایش خشونت و مهار تظاهرکنندگان بە پرواز در آمدەاند و عملیات خود را نیز با موفقیت انجام دادەاند.

رسانه های خبری محلی پیشتر از درگیری میان نیروهای ارتش وابسته به فرماندهی عملیات دجله با اعتصاب کنندگان خبرداده‌اند که منجر به کشته شدن یک سرباز هم شده است.

 

وزارت دفاع عراق نیر امروز در بیانیه‌ای مطبوعاتی با اشاره به حوادث استان کرکوک اعلام کرد: یک یگان از نیروهای مسلح عراقی ویژه تامین امنیت میدان تحصن در «حویجة» واقع در استان کرکوک، از سوی برخی کمین‌‌کنندگان مورد حمله قرار گرفت و این افراد توانستند در این حمله به یکی از پادگان‌های مشترک ارتش و پلیس سیطره یابند و چند نفر نیز در این درگیری کشته و زخمی شدند. اما چند نفر از مهاجمان در این حمله به سلاح‌های ارتش و پلیس عراق دست یافتند و خود را میان تظاهرات‌کنندگان مخفی کردند.

 

در این بیانیه آمده است: تلاش‌های زیادی از روز جمعه گذشته تا کنون انجام گرفته تا مجرمان تسلیم شوند و سلاح‌های آنها تحویل داده شود اما همه تلاش‌ها برای حل‌و‌فصل مسالمت‌آمیز این مسئله به بن‌بست رسید. این در حالی بود که برخی از شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی و شیوخ عشائر برای میانجیگری این مسئله وارد میدان شدند اما معترضان هیچ پاسخ مثبتی به حل مسالمت‌آمیز این مسئله ندادند و حتی به استفاده از این سلاح‌های به سرقت رفته، تهدید کردند.

 

در بیانیه وزارت دفاع عراق تاکید شده است: به رغم تمامی این اقدامات، نیروهای مسلح برای تحویل دادن این سلاح ها ضرب‌الاجل تعیین کردند و با استفاده از بلندگو از تظاهرات‌کنندگان غیر مسلح که به طور مسالمت‌آمیز تحصن کرده بودند خواستند تا میدان را ترک کنند و به نیروهای نظامی اجازه دهند تا سلاح‌ها و مجرمان را بیابند. حتی برای خروج این تظاهرات‌کنندگان معبری نیز باز شد. بسیاری از این معترضان میدان را ترک کردند و تنها افراد مسلح و تندرو در میدان تحصن باقی ماندند.

 

در این بیانیه ذکر شده که درگیری میان افراد مسلح با نیروهای نظامی عراق به کشته شدن یکی از نظامیان عراقی و تعدادی از عناصر القاعده و بعثی منجر شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول