اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/گزارش جدیدترین تحولات میدانی و امنیتی سوریه/

پایان عملیات ارتش در «جدیدةالفضل»/ تسلط ارتش بر 95درصد روستاهای القصیر

گزارش شده درحالی عملیات ارتش سوریه در منطقه «جدیده الفضل» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه رو به اتمام است که ارتش سوریه ضمن تسلط بر 95 درصد از روستاهای غرب القصیر در حمص موقعیت خود در این روستاها را تحکیم می‌کند.

پایان عملیات ارتش در «جدیدةالفضل»/ تسلط ارتش بر 95درصد روستاهای القصیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، یگان‌های ارتش سوریه پیشروی‌های چشمگیری را در بسیاری از محورهای درگیری در استان‌های ریف دمشق و حلب و حمص داشتند، این درحالی است که منابع آگاه از وقوع درگیری‌های شدید و سخت بین دو گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» با گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره» خبر می‌دهند.

        ***آنچه در زیر می‌آید، مشروح تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق و استان‌ها است***

دمشق و ریف آن: ادامه عملیات گسترده ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف دمشق

یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در منطقه «برزة البلد» و به طور مشخص در منطقه «الطاحونة» درگیر شدند که کشته شدن 8 فرد مسلح و شماری دیگر را درپی داشت.

از سوی دیگر یگان‌های ارتش سوریه درحال به پایان رساندن عملیات نظامی خود در منطقه «جدیدة الفضل» پس از اجرای چندین عملیات موفق در این منطقه هستند که کشته شدن ده‌ها فرد مسلح و زخمی شدن شماری دیگر را به دنبال داشت.

همچنین نیروهای ارتش سوریه عملیات‌هایی را در مناطق «زاکیة»، «دیر خبیة»، «کناکر» و «الملیحة» به اجرا گذاشتند و در جریان آن ده‌ها فرد مسلح را کشته و زخمی کردند.

این درحالی است که یگان توپخانه ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در منطقه «بساتین الحافظ» را به اجرا گذاشتند و همزمان با آن نیروی پیاده نظام ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی در منطقه «تشرین» با افراد مسلح درگیر شد و 12 نفر از آنها را به قتل رساند. صرف نظر از اینکه یگان‌های توپخانه ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق «دوما» و «جسر العب» و «زملکا» و اطراف «حرستا» هدف قرار داده و منهدم کردند.

و در «عربین» و «حرستا» درگیری یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح کشته شدن 12 فرد مسلح و زخمی شدن شماری از آنها و انهدام 4 دستگاه خودرو مجهز به مسلسل‌های سنگین آنها را درپی داشت.

این درحالی است که خیابان اصلی «عدرا البلد» شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح بود. همچنین نیروهای ارتش سوریه 8 فرد مسلح را در نزدیکی منطقه «الإنشاءات» دستگیر کردند که تلاش داشتند، از منطقه «الهنغارات» وارد منطقه «عدرا» شوند.

همچنین نیروهای ارتش وسوریه عملیات خود اطراف بارگاه مطهر «حضرت سکینه» و مناطق الشیاح، دوار الفرن و خط آهن در «داریا» ادامه داده و در جریان آن ده‌ها فرد مسلح را کشتند.

در «حجیرة» نیز درگیری نیروهای ارتش سوریه با دو گروه مسلح کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها را به دنبال داشت. این درحالی است نیروهای ارتش سوریه یک گروه مسلح را هم در منطقه «الحسینیة» در ریف دمشق هدف قرار داده و شماری از افراد مسلح را به قتل رساندند که در میان آنها یک تبعه سعودی به نام «صفوک الفوال» نیز مشاهده می‌شد.

در «جوبر» در دمشق نیز یگان توپخانه ارتش سوریه یک گروه تروریستی را در نزدیکی مسجد جامع «الکبیر» در منطقه «المناشر» هدف قرار داد و شماری از آنها را کشت و نیروهای ارتش سوریه نیز تلاش افراد مسلح برای حمله به دو سامانه مسافربری «العباسیین» و «البولمان» را خنثی کردند.

حمص: تسلط ارتش بر 95 درصد روستاهای غرب القصیر

اما از استان حمص در مرکز سوریه خبرنگار فارس گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه موقعیت خود را در 95 درصد از روستاهای مناطق غرب «القصیر» را تحکیم کردند که کنترل آنها را در اختیار دارند و آخرین منطقه پاکسازی شده منقطه «النهریه» بود که در 2 کیلومتری شهر القصیر و در نزدیکی مرزهای لبنان قرار دارد. این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه به پیشروی سریع خود در این مناطق ادامه می‌دهند تا زمینه را برای ورود به شهر «القصیر» آماده کنند که شاهد انتشار و استقرار گسترده افراد مسلح است.

این درحالی است که یگان‌های ارتش سوریه در منطقه «باب هود» نیز پیشروی‌های چشمگیری را با وجود درگیری‌های شدید با افراد مسلح این منطقه احراز و کانال‌ها و تونل‌ها و زیر زمین‌های بسیاری را کشف و منهدم کردند که افراد مسلح از آن برای نقل و انتقال و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی استفاده می‌کردند.

همچنین گزارش شده است که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، افراد مسلح را از ساختمان «النفوس» بیرون کنند که گروه‌های تروریستی آن را به کانون اقدامات تروریستی خود تبدیل کرده بودند.

منطقه قدیمی شهر حمص نیز همچنان شاهد درگیری یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح بود که در جریان آن ده‌ها فرد مسلح کشته شدند.

حلب: تکذیب سقوط فرودگاه منغ/پایان پاکسازی کامل منطقه الشیخ سعید تا چند روز دیگر

از حلب در شمال سوریه نیز خبرنگار فارس خبرهای منتشره در برخی پایگاه‌های خبری مبنی بر تسلط افراد مسلح بر فرودگاه نظامی «منغ» را تکذیب و تاکید کرد که در جریان درگیری‌های به وقوع پیوسته بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلحی که قصد حمله به این فرودگاه و تصرف آن را داشتند، ده‌ها نفر کشته شدند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه چندین مرکز تجمع جهادی‌ تکفیری‌های جبهه النصره در مناطق العلقمیة، عین دقنة و کفر انطون هدف قرار داده و ده‌ها جهادی تکفیری را کشتند.

این درحالی است که در جریان هدف قرار دادن چندین مرکز تجمع افراد مسلح در دو منطقه دیر جمال و حندرات شماری از سرکردگان گروه‌های تروریستی کشته شدند.

خبرنگار فارس همچنین گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه به پیشروی محتاطانه خود در منطقه «الشیخ مقصود» ادامه می‌دهند، چراکه افراد مسلح برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش سوریه در این منطقه از اهالی این منطقه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. این درحالی است که پیش‌بینی شده ظرف روزهای آینده منطقه «الشیخ سعید» به عنوان منطقه امن و پاکسازی شده اعلام شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول