اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان شبستر خبر داد

ثبت نام 614 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شبستر

فرماندار شهرستان شبستر از ثبت نام 614 نفر در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان خبر داد.

ثبت نام 614 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شبستر

جمشید عقلمندمرجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شبستر اظهار کرد: 593 نفر از از این تعداد را آقایان و 21 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در مورد متقاضیان عضویت در شوراهای روستایی نیز افزود: 450 نفر در روستاهای سه بخش مرکزی، صوفیان و تسوج ثبت انجام کرده‌اند که 215 نفر در بخش صوفیان، 164 نفر در بخش مرکزی و 82 نفر در بخش تسوج علاقمند به نامزدی در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شبستر تعداد نامزدهای انتخاباتی شهرهای این شهرستان را به تفکیک جنسیت متشکل از 143 نفر مرد و 9 نفر زن و جمعا 152 نفر اعلام کرد.

وی از رشد 23 درصدی ثبت نام کاندیداها در دوره چهارم شوراهای اسلامی نسبت به دوره سوم خبر داد و گفت: در دوره قبلی 499 نفر ثبت نام کرده بودند که افزایش این درصد ناشی از حساسیت مردم نسبت به سرنوشت شوراها است.

عقلمندمرجانی عملکرد شوراهای اسلامی شهرستان در دوره قبل را خوب ارزیابی کرد و از مردم خواست با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به سرنوشت آبادانی شهر و روستای خود در انتخاب افراد کاردان، و انتخاب غیرمستقیم شهرداران و دهیاران نقش بارز و اساسی ایفا کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شبستر با تاکید بر اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و قانونی در این شهرستان فراهم شده است، تصریح کرد: یکی از مصادیق مهم نامگذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری در سال جاری که به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، این است که مردم با تبعیت و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری با شرکت در انتخابات 24 خردادماه با رعایت اخلاق اسلامی در قوانین جامعه و با بصیرت و آگاهی نسبت به انتخاب افراد اصلح، ولایتمدار، ارزشی و مدیر اقدام کنند و کسانی را که به وظایف و قوانین شوراهای اسلامی آشنایی کافی داشته باشند انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های مقدماتی هیئت‌های اجرایی و بازرسی به صورت قانونمند و بی‌طرف آغاز شده و انشاالله با آغاز مرحله استعلام نامزدهای چهارمین دوره شوراهای اسلامی نتایج نهایی در روزهای پایانی اردیبهشت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول