اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درپی شکست نشست استانبول

برکناری نخست وزیر دولت موقت ائتلاف معارضان سوریه قوت گرفت

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که درپی شکست نشست «دوستان سوریه» در استانبول، «غسان هیتو» نخست وزیر دولت موقت ائتلاف مخالفان سوریه نیز در آستانه برکناری قرار گرفته است.

برکناری نخست وزیر دولت موقت ائتلاف معارضان سوریه قوت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل روزنامه الشرق الاسط ، مخالفان سوریه پس از ناامیدی از نتایج نشست موسوم به دوستان سوریه در استانبول که اولین نتیجه آن کناره گیری معاذ الخطیب از ریاست ائتلاف مخالفان بود؛ اکنون به دنبال تغییرات جدید هستند.

این گزارش با اشاره به شکست اتحاد کشورهای موسوم به دوستان سوریه در رسیدن به نتیجه برای کمک رسانی به مخالفان، درخواست برای کناره گیری غسان هیتو نخست وزیر دولت موقت سوریه را دومین نتیجه نشست استانبول دانست.

دلیل این مسئله ناتوانی هیتو در تشکیل دولت در تبعید برای مواجه با مشکلات عنوان شده و احتمالاً فردی در داخل سوریه برای این سمت تعیین خواهد شد.

غسان هیتو نخست وزیر دولت موقت ائتلاف معارضان سوریه در ماه مارس گذشته در نشستی در دوحه به این سمت منسوب شد.

غسان هیتو فردی بود که توسط اخوان المسلمین سوریه برای این سمت انتخاب شد ولی ارتش آزاد و دیگر گروه‌های مسلح در سوریه همچون جبهه النصره با وی مخالف بودند.

هفته گذشته ترکیه درحالی میزبانی وزرای خارجه کشورهایی موسوم به دوستان سوریه بود که معارضان سوری نتوانستند کمک‌های قابل توجهی از حامیان خود برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع یا دخالت نظامی مستقیم در سوریه دریافت کنند.

پس از شکست دیپلماتیک مخالفان دمشق، دو روز قبل معاذ الخطیب رئیس این شورا از سمتش استعفا کرد.

احمد معاذ الخطیب در نوامبر 2012 در دوحه به عنوان رئیس ائتلاف معارضان سوری انتخاب شد و پیش از این در ماه مارس 2013 نیز استعفای داده بود.

در همین ارتباط کمال اللبوانی معارض سوری به العربیه گفت که کناره گیری معاذ الخطیب به معنی پایان نقش شورای مخالفان در تحولات سوریه است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول