اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گسترش نقض حقوق بشر در بحرین/132 بازداشت و 33 مورد شکنجه تنها در 10 روز

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین از گسترش دامنه جنایات و نقض حقوق بشر در این کشور در 10 روزه اخیر خبر داد به گونه‌ای که در این مدت 132 نفر بازداشت و 33 نفر شکنجه شدند.

گسترش نقض حقوق بشر در بحرین/132 بازداشت و 33 مورد شکنجه تنها در 10 روز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، بخش آزادیها  و حقوق بشر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین گزارشی حقوقی را منتشر کرد که در آن آمده است: مسئولان امنیتی و نظامی بحرین به طور گسترده به نقض حقوق بشر همزمان با آغاز مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک از 13 تا 22 آوریل جاری اقدام کرده اند.

این گزارش افزود: نقض حقوق بشر در طول 10 روز از یک هفته قبل از آغاز مسابقات و همزمان با زمینه سازی برگزار کنندگان آن در طول دوره 13 تا 22 آوریل ادامه یافت.

در این گزارش آمده است: در طول این دوره 132 مورد بازداشت شامل 105 مرد، 24 نفر کودک و دو زن صورت گرفت و 40 بازداشتی آزاد شدند اما به 69 خانه حمله شده و 27 شهروند دچار آسیب های مختلف شدند و نیروهای رژیم 33 مورد شکنجه مرتکب شدند.

براساس این گزارش، بیش از 27 منطقه بحرین در معرض مجازات دسته جمعی با استفاده از گازهای سمی و خفه کننده و برخوردهای امنیتی در کوچه و خیابانها قرار گرفت.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول