اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

سپاه به مرحله ساخت پیشرفته‏ترین سلاح‏ها رسیده است

امام جمعه دماوند گفت: سپاه از محدودیت در یافتن چند سلاح که زمانی در کشور وجود داشت، امروز به مرحله ساخت پیشرفته‏ترین سلاح‏ها رسیده است.

سپاه به مرحله ساخت پیشرفته‏ترین سلاح‏ها رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در مراسمی که به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: افتخاری که امروز برای نهاد مقدس سپاه وجود دارد، در بحث فرماندهی است؛ فرماندهی ارتش و سپاه امروز با یک مجتهد جامع‏الشرایط و مدیریتی والاست و این امر باعث شده است تا ارتش و سپاه مکمل یکدیگر و سبب اقتدار نظام اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: وقتی بحث سپاه پیش می‏آید، به یاد جمله زیبای حضرت امام خمینی (ره) می‏افتیم که فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور نبود» و یاد جمله مهم ولی امر مسلمین جهان برایمان زنده می‏شود که «سپاه تربیت شده دامان انقلاب و فرزند انقلاب است».

امام جمعه دماوند ادامه داد: اساس شکل‏گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرزبانی از فکر، عقیده و ایمان بود و هدف آن نیز از ابتدا تا امروز، دفاع از اهداف انقلاب بوده است.

نقش سپاه از زمان اداره جنگ هشت ساله تا امروز پررنگ بوده است

علاءالدینی اضافه کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی همواره شاهد فراز و فرودهای بسیاری بوده‏ایم؛ از شایعه انحلال سپاه تا قدرت‏نمایی در تشکیل زیرساخت‏های مختلف بر سپاه سایه انداخته است.

وی گفت: نقش سپاه از زمان اداره جنگ هشت ساله و امروز در حلقه‏های صالحین بسیار قابل تامل است.

امام جمعه دماوند گفت: نیروهای سپاهی از محدودیت در یافتن چند سلاح تا ساخت پیشرفته‏ترین سلاح‏ها را در داخل کشور دیده‏اند و پشت سر گذاشته‏اند.

تبلیغ دشمن علیه سپاه از فتنه 88 به بعد اوج گرفت

علاءالدینی بیان داشت: روزی شاهد فقدان امکانات در کشور بودیم اما امروز سپاه به خودی خود زمینه‏ساز اجرای چندین و چند پروژه مهم و بالغ بر یک‌هزار پروژه، 100 تونل، راه‏های ارتباطی و ... بوده و نقش بسیج سازندگی در این بین قابل تقدیر است.

وی گفت: از تبلیغ دشمن علیه سپاه مخصوصاً از فتنه 88 به بعد می‏فهمیم که این نیروی مردمی تا چه اندازه تاثیرگذار بوده است.

امام جمعه دماوند افزود: امروز سرآمد شدن سپاه در عرصه‏های مختلف نظامی و غیرنظامی بسیار مشهود است و مقابله سپاه با دشمن و دشمنی‏هایش با خط فتنه و انحراف، به مردم قوت دل می‏دهد.

ولایت‏مداری مشخصه سپاه است

علاءالدینی با بیان اینکه سپاه امروز اقتداری است که به یاری خداوند متعال وجود دارد و آن را زبانزد کرده است، گفت: این اقتدار به واسطه سه رکن اساسی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: نفس‏های بزرگی با اهدای خون خود در صحنه دفاع از ارزش‏های انقلاب اسلامی با معنویت، بصیرت و ولایت‏مداری توانستند حماسه‏های بزرگی بیافرینند و بسترساز حماسه‏های دیگر باشند و این توفیقات به واسطه توان مادی به وجود نیامده است.

انتهای پیام/2568/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول