اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

مخالفت با افزایش حقوق کارمندان به بهانه عدم پشتوانه بودجه‌ای

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: دولت مکلف است به تناسب نرخ تورم، حقوق کارمندان خود را افزایش دهد؛ اما این موضوع بدیهی به بهانه‌هایی مثل عدم پشتوانه بودجه‌ای مورد مخالفت قرار می‌گیرد.

مخالفت با افزایش حقوق کارمندان به بهانه عدم پشتوانه بودجه‌ای

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی دوشنبه شب در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال جدید، اعلام حماسه سیاسی از سوی مقام معظم رهبری را نشان‌دهنده اوج اعتماد ایشان به مردم عنوان و اظهار کرد: معمولا سیاسیون در مواجهه با مردم، آنها را به آینده‌های دور حواله می‌دهند؛ اما هنگامی که فردی در بالاترین سطح سیاسی یک کشور موضوعی را مطرح می‌کند که تحقق آن در یک فاصله زمانی سه ماهه اتفاق خواهد افتاد، نشان‌دهنده اطمینان به اراده و خواست مردم است.

وی افزود: کشور ما به سمت حادثه بزرگ تاریخی پیش می‌رود که رهبر معظم انقلاب به مناسبت این حادثه، امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری کردند و حماسه سیاسی یعنی شجاعت و تهور در امر خدمت به مردم.

وی خاطرنشان کرد: کشور و ملت ما همواره رو به پیشرفت هستند، چرا که در جامعه رو به افول نمی‌توان انتظار حماسه داشت و آن‌چه که امروز به عنوان مشکل پیش رو داریم در مقایسه با گذشته مشقت‌بار انقلاب اسلامی چیزی به حساب نمی‌آید.

نتیجه انتخابات، تقویت وحدت ملی و دلدادگی به انقلاب اسلامی خواهد بود

علیرضابیگی انتخابات را تداوم‌دهنده آرمان‌های انقلاب اسلامی و مایه یاس دشمنان و دلگرمی دوستان انقلاب دانست و با بیان این که انتخابات در مقطع کنونی از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار است، افزود: انتخابات تنها یک بازی سیاسی و ابزار سیاسی در دست صاحبان قدرت نیست؛ بلکه انتخابات تبلور اراده مردم است که خروجی آن، تقویت وحدت ملی و دلدادگی و وابستگی به نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با تاکید بر این که ملت ما همواره زمان را به خوبی تشخیص داده است و در عرصه انتخابات هم با قدرت حضور خواهد یافت، افزود: مطالبات مردم ما همواره رو به پیشرفت و افق‌های بالاتر بوده و این حق ملت ماست که دولت بعدی در تراز بالاتری از دولت فعلی قرار داشته باشد.

علیرضابیگی با اشاره به این که کارهای انجام شده در این دوره قابل قیاس با گذشته نیست، اظهار داشت: دستاوردهای شگرف علمی از جمله پرتاب موجود زنده به فضا در عرصه جهانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به ویژه این که این کارها تحت شدیدترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها انجام شده است؛ امروز دانشمندان شهید هسته‌ای، اسوه‌های جوانان ما هستند و این حاکی از نگاه مردم ما به افق‌های بالاتر است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی، خاطرنشان کرد: در مقطع انتخابات که توجه و دقت دشمن به آن معطوف است، ضرورت دلگرم کردن مردم بیش از پیش خود را نشان می‌دهد و باید در اظهار نظرها و انتقادها دقت لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به بی‌اخلاقی‌هایی که در آستانه انتخابات صورت می‌گیرد، گفت: هرکاری که دولت در این روزها انجام دهد، مخالفان آن را انتخاباتی قلمداد می‌کنند و در واقع مطلوب مخالفان این است که دولت در آستانه انتخابات فعالیت‌های خود را تعطیل کند؛ در حالی که برای این دولت، روز اول خدمت با روز آخر تفاوتی ندارد و فعالیت‌های چشمگیر دولت به عنوان کارنامه درخشان در کارنامه نظام جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

ضرورت تقویت انگیزه‌های حضور مردم در صحنه انتخابات

علیرضابیگی با بیان این که مجریان انتخابات تمام تلاش خود را برای برگزاری سالم انتخابات به کار خواهند بست، افزود: وظیفه ما تقویت انگیزه حضور مردم در عرصه انتخابات و فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری این کار بزرگ در فضایی امن و سالم است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هرچه در مسیری که پیش رو داریم راسخ‌تر باشیم قطعا فتح و پیروزی از آن ما خواهد بود، افزود: جهان امروز صحنه جنگ اراده‌هاست و هرکس در این جنگ اراده‌اش سست شود، ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد.

وی تاکید کرد: توکل به خدا و اعتماد به وعده الهی، رکن اصلی موفقیت و پیروزی در این مسیر است و برای ما که دست قدرت خداوند را در حفاظت از انقلاب اسلامی در سخت‌ترین شرایط احساس کرده‌ایم، توکل به خدا با وجودمان عجین شده است.

علیرضابیگی با بیان این که مخالفت با انقلاب اسلامی راه به جایی نبرده و همواره دشمن در موضع عقب‌نشینی بوده است، اضافه کرد: آمریکا امروز پایگاه‌های خود را در منطقه از دست داده و اسراییل هم به فرموده رهبر معظم انقلاب در قد و قواره دشمنی با انقلاب اسلامی نیست.

انجام دور چهارم سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌ شرقی همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود از انجام چهارمین دور سفر استانی رییس‌ جمهور و هیئت دولت به استان خبر داد و گفت: در این سفر که به زودی انجام می‌شود، چند پروژه مهر ماندگار و 36 هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود.

وی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی معدن و کشاورزی، سفر به چند شهرستان، تجلیل از تلاشگران امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده و دیدار با مردم را از دیگر برنامه‌های دکتر احمدی‌نژاد در سفر به آذربایجان شرقی اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به آغاز ادامه عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده استان، گفت: به فضل الهی در سالگرد زلزله 21 مرداد پایان بازسازی این مناطق را اعلام خواهیم کرد.

علیرضابیگی ادامه داد: در مدت زمان باقیمانده از فعالیت دولت دهم، پیگیری جدی برنامه‌ها و اهداف دولت به ویژه طرح‌های مهر ماندگار مورد تاکید جدی است.

وی افزود: نزدیک به 40 پروژه از مجموع 60 پروژه مهر ماندگار استان آماده بهره‌برداری است و این پروژه‌ها به عنوان یادگار دولت کار و تلاش در تاریخ توسعه آذربایجان‌شرقی به ثبت خواهد رسید.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل شورای نظارتی دستگاه‌های اجرایی استان و اهمیت فوق‌العاده موضوع نظارت در چرخه مدیریتی کشور، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پاکدستی در تشکیل سازمان‌ها و تصویب قوانین تاکید ویژه‌ای دارد و دستگاه‌های نظارتی فرادولتی و همچنین نهادهای نظارتی درون دستگاه‌ها باید برای تحقق این هدف همدل باشند.

وی با اشاره به سیاست دولت برای بهره‌مندی آحاد مردم از ثروت کشور و اجرای طرح‌هایی نظیر مسکن مهر، سهام عدالت و بنگاه‌های زودبازده در این راستا، افزود: موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت نیز بر اساس این سیاست در دستور کار است؛ گرچه دولت با بداخلاقی‌ها و ناسازگاری‌هایی در این زمینه مواجه است.

علیرضابیگی اضافه کرد: دولت مکلف است به تناسب نرخ تورم، حقوق کارمندان خود را افزایش دهد؛ اما این موضوع بدیهی به بهانه‌هایی مثل عدم پشتوانه بودجه‌ای مورد مخالفت قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشابه همین مخالفت در مورد استخدام کارکنان جدید هم مطرح می‌شود؛ در حالی که دولت برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود بر اساس قوانین و مقررات، اختیار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تبریک دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از تلاش‌های مدیران استان در سال گذشته قدردانی کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیرانی که از جمع اعضای شورای اداری استان جدا شده‌اند، حقیقیان، مشهوری، زمان‌زاده و کاظمی مطلق را به ترتیب به عنوان مدیران جدید حراست استانداری، سرپرست سازمان حج و زیارت استان، شعبه دیوان عدالت اداری در استان و مدیرکل پست استان آذربایجان شرقی معرفی کرد.

انتهای پیام/60002/ب۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول