اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان:

نمایشگاه فن‎بازار گلستان به صورت فیزیکی و مجازی برگزار می‎شود

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان گفت: نمایشگاه فن‎بازار که برای نخستین‌بار در گلستان برگزار می‎شود به صورت فیزیکی یا مجازی خواهد بود.

نمایشگاه فن‎بازار گلستان به صورت فیزیکی و مجازی برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مومنی عصر امروز در جمع کارکنان دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان اظهار داشت: نمایشگاه فن‎بازار که برای نخستین‌بار در استان گلستان برگزار می‎شود در دو بخش فیزیکی یا حضوری و الکترونیکی یا مجازی است.

وی ادامه داد: در این فن‎بازار تصمیم بر ارائه فناوری‎ها و ایده‎های فناورانه مراکز جامع دانشگاه جامع علمی و کاربردی، موسسات، پژوهشکده‎ها و مراکز تحقیقاتی، پردیس‌ها، دانشگاه‎ها و آموزشکده‎های دولتی و غیردولتی، اعضای بنیاد ملی نخبگان و نیز شرکت‎های دانش‌بنیان مرتبط است.

موارد قابل ارائه در فن‎بازار در سه گروه تقسیم می‎شود

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان بیان کرد: موارد قابل ارائه در فن‎بازار موردنظر به سه گروه ایده‎های فناورانه، فناوری‎های قابل توسعه و فناوری‎های توسعه‌یافته تقسیم می‎شود.

وی ابراز داشت: ایده‎های فناورانه با وجود ارزش و اهمیت، برحسب ماهیت در قالب فناوری نمی‎گنجند و هدف از ارائه آنها در فن‎بازار آشنا کردن بنگاه‎های اقتصادی و صاحبان صنایع با آنها است.

مومنی اذعان داشت: فناوری‎های قابل توسعه از حیث تمامی یا برخی از جهت‎ها با ابهام‎هایی مواجه بوده و بر این اساس نیازمند ارزیابی است و مخاطب این قبیل فناوری‎ها بنگاه‎های اقتصادی و صاحبان صنایع نبوده و هدف از عرضه آنها در فن‎بازار انتقال به شرکت‎ها و تعاونی‎های دانش‎بنیان و نیز جلب نظر سرمایه‎گذاران ریسک‌پذیر برای مشارکت در توسعه آنها است.

وی افزود: فناوری‎های توسعه‌یافته از جهت‎های مختلف از جمله ارزیابی فنی یا به عنوان دیگر داشتن قابلیت برای تبدیل آن به محصول در تولید انبوه، ارزیابی‎های مالی، وجود بازار مطلوب برای محصول نهایی، ارزیابی‎های اقتصادی و اجتماعی و دیگر موارد مورد بررسی قرار گرفته‎اند و هدف از ارائه این گروه از فناوری‎ها در فن‎بازار انتقال آنها به بنگاه‎های اقتصادی و صاحبان صنایع مرتبط به دور از هرگونه ابهام احتمالی است.

مراکز دانشگاهی و شرکت‎های دانش‌بنیان از جمله شرکت‎کنندگان در این فن‎بازار هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان گفت: دارندگان فناوری یا ایده‎های فناورانه همچون مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان، مراکز آموزش مهارت فنی و حرفه‎ای، موسسات، پژوهشکده‎ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و غیردولتی، پردیس‎ها، دانشکده‎ها و آموزشکده‎های دولتی و غیردولتی، نخبگان عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، شرکت‎های دانش‌بنیان مستقر در پارک‎های علم و فناوری کشور، شرکت‎های خصوصی دارای فناوری یا توانمندی تکنولوژیک از جمله شرکت‎کنندگان در این فن‎بازار هستند.

وی تأکید کرد: شرکت‎های مشاوره‎ای مرتبط با موضوع مدیریت فناوری با هدف ارائه خدمات مشاوره‎ای حقوقی، مالی و دیگر موضوع‎ها به حاضران در نمایشگاه و شرکت‎های خصوصی تولیدکننده محصولات حاصل از فناوری‎های نوین به عنوان مصادیقی از تبدیل تکنولوژی به محصول از دیگر شرکت‎کنندگان این فن‎بازار هستند.

فن‎بازار مجازی و الکترونیکی در کنار فن‎بازار واقعی است

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین بخش دیگر این فن‎بازار در کنار فن‎بازار فیزیکی بخش فن‎بازار مجازی و الکترونیکی است که از طریق پرتال فن‎بازار آماده ارائه خدمات به علاقمندان بازار فناوری است.

وی افزود: در این بخش ضمن معرفی و ارائه الکترونیک فناوری‎ها و ایده‎های فناورانه به علاقمندان سرمایه‎گذاری، تلاش داریم تا زمینه همکاری و مشارکت سرمایه‎گذاران و صاحبان فناوری را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان متذکر شد: تمام مالکان فناوری و ایده‎های فناورانه می‎توانند، برای ثبت فناوری یا ایده فناورانه خود در این بخش مستندات خود را در بخش ثبت‎نام فن‎بازار مجازی ثبت و برای پیگیری‎های بعدی با این دانشگاه تماس بگیرند.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول