اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیمارستان توحید جم انجام شد

جراحی توده 5 کیلوگرمی از شکم زن 45 ساله

توده شکمی 5 کیلوگرمی از شکم خانم 45 ساله در بیمارستان توحید جم بیرون آورده شد.

جراحی توده 5 کیلوگرمی از شکم زن 45 ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، محمد عاقبتی، پزشک جراحی عمومی بیمارستان توحید جم موفق به عمل جراحی و برداشتن توده 5 کیلوگرمی از شکم بیمار شد.

این پزشک متخصص بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه بیرون آوردن توده و کیفیت عمل جراحی اظهار داشت: بیمار خانمی 45 ساله و با سابقه دردهای مبهم شکم، لگن و اختلالات قاعدگی از حدود 8 ماه قبل بود که در بررسی‌های تصویربرداری، سی‌تی‌اسکن و نمونه‌برداری سوزنی قبل از عمل، توده بزرگ شکمی با منشأ احتمالی از رحم (فیبروم یا لیومیومای رحم ) گزارش شده بود.

عاقبتی تصریح کرد: عمل جراحی خارج کردن این توده به صورت برداشتن کامل تومور و رحم که قسمت اعظم فضای لگنی و شکمی را فراگرفته بود، صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این تومور دارای ابعاد 28 در 66 سانتی‌متر و وزن پنج کیلوگرم بود و عمل جراحی با کیفیت مطلوبی انجام شد.

این جراح گفت: لیومیوما یا فیبروما رایج‌ترین توده توپر لگنی در زنان است، این تومور معمولاً در حول و حوش 40 سالگی در رحم بعضی خانم‌ها پیدا می‌شود و فیبروما ممکن است رشدی سریع یا بسیار کند و تدریجی داشته باشد.

عاقبتی بیان داشت: بیشتر فیبروماها معمولاً علامتی ندارند و در صورت علامت‌دار بودن بر حسب اندازه و جایگاهشان ،علائم بالینی بسیار متفاوت است.

وی ابراز داشت: علائمی نظیر درد و احساس سنگینی و فشار در پایین شکم، اختلالات خونریزی اغلب به صورت افزایش مدت و میزان خونریزی یا به صورت لکه بینی و کم‌خونی گزارش می‌شود و فیبروم‌های بزرگ لگنی در صورت فشار به اعضاء مجاور می‌توانند، منجر به تکرر ادرار یا یبوست و دردهای مزمن لگنی شوند.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول