اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان قم عنوان کرد

وجود 500 هکتار پوشش گیاهی در استان قم / اجرای طرح محیط یار در مدارس استان قم

مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: 50 سال گذشته میزان پوشش گیاهی استان قم 15 هزار هکتار بوده است که در حال حاضر به 500 هکتار رسیده است.

وجود 500 هکتار پوشش گیاهی در استان قم / اجرای طرح محیط یار در مدارس استان قم

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته پاک گفت: حفاظت از محیط زیست هدیه نسل امروز به آیندگان است و باید در تمام امور اجتماعی،‌ اقتصادی و سیاسی سهم قابل توجهی را ایفا کند.

وی افزود:‌ در سال جاری هفته زمین پاک با شعار آب پاک، خاک پاک و انسان سالم نام‌گذاری شده است.

مدیرکل محیط زیست استان قم ادامه داد: آب، خاک، هوا سه عنصر حیاتی یک جامعه زیست محیطی است که نیاز به حمایت و ارتقای فرهنگ زیست محیطی دارد.

رکنی تصریح کرد:‌ ایجاد فرهنگ،‌ ارتقای سطح آموزش، اطلاع‌رسانی و حمایت عمومی از جمله زیرساخت‌های لازم برای حفظ محیط زیست بر اساس مبانی دینی، مفاهیم و مدل شیعی است.

اجرای طرح محیط یار در مدارس استان قم

وی عنوان داشت: همچنین به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مقوله محیط زیست طرح محیط یار در مدارس استان قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به قشر مذهبی در استان قم باید آموزش را از نهاد خانواده شروع کرده و به صورت تشکل‌های مردم نهاد از محیط زیست در مناطق زیرپوشش حمایت کنیم.

رکنی در ادامه با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی در استان قم اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز در استان قم 15 متر مربع است که باید با حمایت و تقویت پوشش گیاهی این میزان را به 20 متر مربع و رقم میانگین بین‌المللی فضای سبز افزایش دهیم.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه بیشتر کانون آلودگی‌ ساز در حاشیه شهر است باید پوشش گیاهی را در نوع‌های مختلف درختچه، بوته علفی و ... در استان قم تقویت کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه 500 هکتار پوشش گیاهی در استان قم وجود دارد گفت: طی 50 سال گذشته میزان پوشش گیاهی 15 هزار هکتار بوده است که در حال حاضر به 500 هکتار رسیده است.

رکنی در ادامه به مزایای پوشش گیاهی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: تعدیل حرارت و رطوبت هوا،‌ تقویت آب‌های زیرزمینی،‌ تهویه و پالایش هوا،‌ جلوگیری از آلودگی هوا و جذب آلودگی‌های صوتی از جمله مزایای پوشش گیاهی است که می‌توان با حفاظت از آن بستر‌های لازم برای زمین پاک را ایجاد کرد.

رکنی افزود: برگزاری نشست‌های خبری و اطلاع‌رسانی در خصوص هفته زمین پاک، تقدیر از فعالان حافظ آب و خاک، بازدید از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان و برگزاری ایستگاه و مسابقه نقاشی ویژه کودکان در موزه تاریخ طبیعی شهر مقدس قم از جمله برنامه‌های هفته زمین پاک در استان قم است.

وی یادآور شد: شرکت در برنامه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و آموزش صدا و سیمای مرکزی قم، برگزاری تور علمی برای علاقمندان به طبیعت، پاک‌سازی یکی از معابر ورودی شهر کهک توسط مدیران و کارکنان اداره کل با مشارکت و حضور مدیران و کارمندان سایر دستگاه‌هایی اجرایی این شهرستان، شرکت در خطبه‌های نماز جمعه و ارائه گزارش حفظ پاکیزگی زمین از دیگر برنامه‌های اداره کل محیط زیست استان قم است.

انتهای پیام/78007/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول