اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تشریح کرد

نقش بی‌بدیل سپاه پاسداران در حفاظت از نظام اسلامی

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: سپاه پاسداران از بدو تشکیل تاکنون نقش بی‌بدیلی در حفاظت و حراست از نظام اسلامی داشته است.

نقش بی‌بدیل سپاه پاسداران در حفاظت از نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فتح الله جمیری صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت سالروز تشکیل سپاه با اشاره به نقش ارزنده سپاه در حفاظت از نظام اسلامی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و با فرمان تاریخی حضرت امام(ره) به شورای انقلاب فرهنگی در دوم اردیبهشت ماه سال 1358 یعنی 70 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه به طور رسمی در قانون اساسی جای گرفت و در کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پاسداران، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آماده حراست و نگهبانی از انقلاب بودند، تصریح کرد: با ورود حضرت امام(ره) به ایران در 12 بهمن 57، کمیته استقبال و حراست از ایشان را بچه‌های سپاه با وجود اینکه این نهاد مقدس هنوز به طور رسمی تشکیل نشده بود، به عهده گرفتند و در این راه تا پای جان ایستادند.

جمیری گفت: سپاه پاسداران از بدو تشکیل تاکنون نقش بی‌بدیلی در حفاظت و حراست از نظام اسلامی داشته است.

وی تصریح کرد: کسانی که هسته اولیه سپاه را تشکیل می‌دادند، قبل از انقلاب با حضور در کشورهایی نظیر لبنان و مصر دوره‌های رزمی را دیده و آمادگی کامل برای شکل‌گیری این نهاد مقدس را داشتند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در استان بوشهر هم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پاسدارانی همچون شهید عباس کامکاری مسلح شده و در حقیقت آماده نگهبانی از انقلابی بودند که داشت به ثمر می‌رسید و بعد از پیروزی انقلاب نیز همین افراد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در استان تشکیل دادند.

وی به نقش موثر سپاه و بسیج در حادثه زلزله در شهرستان دشتی از بدو این واقعه غم انگیز اشاره داشت و بیان کرد: بچه‌های ما با داشتن تجربیاتی که از سال‌های پیش در بحث امداد و نجات در رزمایش‌های خود داشتند، توانستند که با حضور به موقع در مناطق زلزله‌زده به نجات جان مردم همت گمارند و در حال حاضر هم از طریق بسیج سازندگی در کنار مردم زلزله زده بوده و به ارائه خدمات می‌پردازند.

جمیری به آمادگی سپاه استان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه خدمات‌رسانی به مردم محروم جامعه اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر از طریق بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی فعالیت‌های قابل توجه‌ای را در این راستا انجام داده‌ایم.

وی به گوشه‌هایی از عملکرد سپاه در دفاع از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از جدا شدن منطقه کردستان از ایران، حفاظت از شخصیت‌ها، حفاظت از فرودگاه‌ها، حضور موثر در جنگ تحمیلی، عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی و حضور قاطعانه در جنگ نرم دشمن از جمله اقداماتی است که در کارنامه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول