اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب جولانگاه گروه‌های سیاسی معارض با نظام شده بود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: ‌بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها جولانگاه گروه‌های سیاسی معارض با اهداف و آرمان‌های نظام شده بود.

دانشگاه‌ها در اوایل انقلاب جولانگاه گروه‌های سیاسی معارض با نظام شده بود

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ‌بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها جولانگاه گروه‌های سیاسی معارض با اهداف و آرمان‌های نظام شده بود.

وی ادامه داد: این موضوع به گونه‌ای بود که دانشگاه‌ها به جای تکالیف آموزشی و پژوهشی خود به محل اجرای مأموریت‌های محوله از سوی گروه‌های سیاسی تبدیل شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: هر گروه سیاسی با هر گونه تفکر اعم از الحادی و غیر آن یک اتاق و یا کلاس از دانشگاه را تصاحب کرده بود به این معنا که در کلاس‌های درس بحث و جدل گروه‌های سیاسی مشاهده می‌شد.

وی با اشاره به رسالت اصلی دانشگاه‌ها در امر آموزش و پژوهش بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب این امر به حاشیه کشیده شده بود به طوری که در بسیاری از مفاد درسی گروه‌های آموزشی خصوصاً در بخش علوم انسانی هیچ شباهتی با اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی نداشت.

کارخانه‌ای ادامه داد: با وجودی که در کشور انقلاب اسلامی صورت گرفته بود اما در دانشگاه‌ها نه تنها هیچ گونه تحولی در آموزش رخ نداده بود بلکه آن چه که بیش از هر چیز رخ‌نمایی می‌کرد، میدان‌داری گروه‌های سیاسی بود.

وی افزود: از آن جا که این وضع برای نظام اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نبود در مورخ 2 اردیبهشت 59 فرمان انقلاب فرهنگی در دانشگاه از سوی امام صادر شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به این ترتیب دانشگاه ها فعالیت‌های آموزشی خود را تا تصمیم بعدی متوقف کردند و ستادی تحت عنوان ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل و گروه‌های آموزشی متشکل از نیروهای زبده و کارآمد به بررسی رشته‌های آموزشی در تمام گروه‌ها برخاستند و اقدام به نوسازی مفاد آموزشی و تدوین منابع جدید آموزشی کردند.

وی گفت: بعد از مدتی وقفه دانشگاه‌ها با شرایط جدید و در فضای متفاوت با قبل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را شروع کردند.

کارخانه‌ای افزود: با آغاز جنگ تحمیلی دانشگاه‌ها که به اتاق جنگ گروه های سیاسی تبدیل شده بود به پایگاهی برای اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تبدیل شد.

وی گفت: با اعلام انقلاب فرهنگی و ایجاد تغییر در محتوای آموزشی، دانشگاه‌ها به میدان اصلی مأموریت خویش که توسعه و پیشرفت کشور در راستای اهداف آموزشی و پژوهشی بود تبدیل شد و همین امر امروزه زمینه پیشرفت ایران اسلامی در ابعاد مختلف را فراهم کرده است.

انتهای پیام/89002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول