اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه این اداره کل شش برنامه برای روز ملی خلیج فارس تدوین کرده است، از تشکیل زنجیره انسانی توسط دانش‌آموزان هرمزگانی در ساحل خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین این برنامه‌ها یاد کرد.

تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی امروز در نشستی مرتبط با جشنواره خلیج فارس، با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با تصویب شش برنامه فرهنگی نقش مؤثر خود را در این رویداد بزرگ ایفا خواهد کرد به تشریح عناوین برنامه‌های پیش‌بینی شده آموزش و پرورش هرمزگان پرداخت و اظهار داشت: همایش حافظان قرآن از سه تا 30 جزء، همایش 600 نفری مدافعان خلیج فارس، همایش بزرگ جاودانگان خلیج فارس که به دیدار با خانواده شهدای خلیج فارس اختصاص دارد، شب شعر گفت‌وگوی عاشقانه معلم و خلیج فارس، مسابقات نقاشی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان با موضوع جلوه‌های رنگ در خلیج فارس، همایش استقامت، همت، حماسه و تلاش دریادلان خلیج فارس (مسابقات ورزشی در مدارس) و تشکیل زنجیره انسانی دانش‌آموزان مدارس ساحلی دریای نیلگون خلیج فارس از جاسک تا پارسیان به عنوان شش برنامه مصوب است که از پنجم تا دهم اردیبهشت در استان اجرایی می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: به منظور اجرای مطلوب این برنامه‌ها از همه ظرفیت‌های فرهنگی هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان استفاده خواهد شد تا شاهد شکوه این رویداد ملی در سواحل نیلگون خلیج فارس باشیم.

آخوندی همچنین یادآور شد: نظر به استقبال گسترده دانش‌آموزان از این رویداد ملی، علاوه بر برنامه‌های اعلام شده، ویژه برنامه‌های متنوعی نیز در سطح مدارس استان با موضوع خلیج فارس در این هفته برگزار می‌شود.

روز دهم اردیبهشت ماه که مصادف با سالگرد اخراج استعمارگران از خلیج فارس و به ویژه جزیره هرمز است به پیشنهاد جعفر مرادی شهدادی در تقویم ملی ایران به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

هر ساله به مناسبت این روز در اقصی نقاط کشور و به ویژه استان‌های ساحلی برنامه‌هایی در قالب همایش و جشنواره با هدف پاسداشت نام خلیج فارس برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی خیلج فارس که تا چند روز دیگر دور سوم خود را تجربه خواهد کرد، یکی از بزرگترین این برنامه‌هاست که با بخش‌های مختلف در سراسر ایران برگزار می‌شود.

مراسم پایانی این جشنواره که برگرفته از تجلیل از برترین‌های مسابقات مختلف آن است، در بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول