اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد

رتبه نخست «نزاع» در معاینات پزشکی قانونی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: نزاع، رتبه نخست معاینات پزشکی قانونی در سال گذشته در این استان بوده است.

رتبه نخست «نزاع» در معاینات پزشکی قانونی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: نزاع رتبه نخست معاینات پزشکی قانونی در سال گذشته در این استان بوده است.

وی افزود: تعداد معاینات بالینی انجام شده در یک سال گذشته 109 هزار و 719 نفر بوده که این رقم نسبت به سال قبل آن 65 درصد افزایش داشت.

عباسی تصریح کرد: در بین معاینات انجام شده نزاع با 26 هزار و 767 نفر که 18هزار و 390 نفر مرد و بقیه زن بودند ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری با عدد 5 هزار و 495، بابل با عدد 3 هزار و 296 و آمل با 2 هزار و 777 نفر بوده و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای سوادکوه با عدد 482، جویبار با عدد 601 و عباس‌آباد با عدد 691 نفر ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات بین را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول