اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعیدی‌کیا در مشهد:

قائل به خط و خطوط سیاسی در کشور‌داری نیستم / راستگویی را فدای ریاست جمهوری نمی‌کنم

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با بیان اینکه قائل به خط و خطوط سیاسی در کشور‌داری نیست، گفت: اصل کشورداری بر مبنای صداقت بوده و در عرصه انتخابات هیچ‌گاه راستگویی خود را فدای ریاست‌جمهوری نمی‌کنم.

قائل به خط و خطوط سیاسی در کشور‌داری نیستم / راستگویی را فدای ریاست جمهوری نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سعیدی‌کیا دقایقی پیش در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: برای برخی سؤال است که چرا وارد عرصه انتخابات شده‌ام؛ یکی از دلایل حضورم در عرصه انتخابات این است که سابقه و کارنامه درخشان دارم.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که در تمام دولت‌ها حضور داشته و خدمت کرده‌ام و همچنین با توجه به این سابقه و فعالیت، خود را توانمند در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری و کشورداری می‌بینم.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه شعار دولت وی «آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در انقلاب اسلامی» است، خاطر نشان کرد: معتقد برآنیم که باید خطی‌مشی فعالیت‌ها بر مبنای خط‌ و مشی انقلاب اسلامی و در سایه پرچم ولایت‌فقیه باشیم.

وی ادامه داد: همچنین معتقدم دولت کارآمد دولتی است که بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت حرکت کنم.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: در دولت خود بنا را بر آن نهادم که قانون‌پذیری در رأس فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بوده و همچنین در تمام مراحل بر مبنای اسناد بالادستی عمل کنم.

* معتقد به اقتصاد پویا همراه با رفاه در کنار فرهنگ غنی ایرانی اسلامی هستم

سعیدی‌کیا توجه به پویایی اقتصاد در کشور را اصل مهمی توصیف کرد و اذعان داشت: باید در حوزه کشورداری و مدیریت به مدیران، کارآفرینان و بخش خصوصی برای پویایی اقتصاد توجه ویژه داشت.

وی اظهار کرد: کاهش وابستگی به بودجه نفت در رأس اهداف اقتصادی بوده همچنین نگاه ویژه‌ای به استفاده از نقاط قوت دولت‌های قبل و رفع نقاط ضعف آنها دارم.

* با هیچ گروهی ائتلاف نمی‌کنم/ ائتلاف در حال حاضر زود‌رس است

سعیدی‌کیا با تاکید بر اینکه در تمام دولت‌ها حضور موفق و مؤثر داشته است، گفت: همواره بر مبنای اصول مدیریتی حرکت کرده‌ام و این خود سبب گام‌های مؤثر بنده در دولت‌های مختلف بوده است.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تاکید کرد: تا انتهای انتخابات مستقل می‌مانم و ائتلاف نمی‌کنم و به طور کلی معتقد بر این مسئله هستم که در حال حاضر ائتلاف زودرس است.

وی افزود: ائتلاف زمانی معنی درست و روشن دارد که پس از تایید شورای نگهبان کاندیداها مشخص شده و بر مبنای اصول و اساس روشن صورت گیرد.

* جریان‌های اصلاح‌طلب تاکنون از من حمایت نکرده‌اند

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه تاکنون از سوی جریان اصلاح‌طلب حمایتی برای او صورت نگرفته است، یادآور شد: نحوه حضور اصلاح‌طلبان به خودشان مرتبط است اما شاهد آن هستیم که در حال حاضر جریان اصلاح‌طلب نسبت به کاندیداهای خود نیز واکنش خاصی نداشته است؛ از سوی جریان اصلاح‌طلب نیز برای من حمایتی صورت نگرفته است.

* نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم از دیدگاه سعیدی‌کیا

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با برشمردن نقاط ضعف و قوت دولت نهم و دهم گفت: از نقاط قوت دولت فعلی می‌توان به طرح‌های اساسی چون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد؛ هدفمندی یارانه‌ها کار خوبی بود اما عملکرد ضعیف در نحوه اجرایی شدن آن از کیفیت آن کاست.

وی ادامه داد: سفرهای استانی به شرط هزینه‌های کمتر و دستاوردهای بیشتر نیز اتفاق خوب و مطلوبی در کشورداری است؛ توجه به علم و کارهای عمرانی نیز از کارهای مثبت دولت نهم و دهم شمرده می‌شود.

سعیدی‌کیا اذعان داشت: طرح‌های نیمه تمام از حیث وعده‌های بی‌شمار از نقاط ضعف دولت نهم و دهم بوده؛ تورم نابسامانی اقتصاد کشور، افت تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری نیز از دیگر معضلات کشورداری دولت نهم و دهم شمرده می‌شود.

* راستگویی خود را فدای ریاست‌جمهوری نمی‌کنم

نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم مبنای کشورداری را صداقت دانست و گفت: بیشتر مشکلات ریشه در بی‌صداقتی دارد و باید بدانیم مردم دو خواسته از ریاست جمهور خود دارند.

وی ادامه داد: صداقت و وعده در حد توان دو خواسته مردم از ریاست‌جمهور است؛ راستگویی خود را فدای ریاست‌جمهوری نمی‌کنم.

سعیدی‌کیا تأکید کرد: قائل به خط و خطوط سیاسی در کشور نیستم چرا که معتقدم این خطوط سیاسی سبب کمرنگ‌شدن حضور افراد کارآمد و وفادار به نظام در عرصه خدمت به مردم شده است.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول